Kata Pedoman

"Tidak ku pandang rupa parasnya, tapi perangainya. Tidak pula ku pandang siapa yang berkata, tapi kata-katanya"

Lambang ADDP

Damarsutra _ Sesat Dalam Rindu

MAKLUMAN

Semua tulisan aku di dalam blog ini, hanyalah sebagai pendapat peribadi aku sahaja dan tidak menuntut kepercayaan sesiapa dan apa-apa. Dimaklumkan. Hee hee....
MAKLUMAN akudtgdrpantek @ ADDP :

SESIAPA yang "rela hati dan suka hati" mahu bersahabat dengan ADDP di dalam Lancang Kuning ADDP, sila berhubung terus dengan ADDP di alamat Email : akunakbalikcepat@gmail.com - Sila sertakan no telefon, nama penuh dan alamat. Serta berikan maksud dan tujuan, mengapa Anda mahu menjadi Sahabat ADDP? Hanya yang benar benar "berkelayakan" kerana ALLAH dan RosulNYA sahaja yang akan diterima sebagai Sahabat ADDP. Fasa pertama ini dibuka hanya kepada +- 300 orang sahaja. Sesiapa yang berminat disyaratkan mengikut Adat dan Adab di dalam Lancang Kuning ADDP iaitu segala agenda "kepentingan peribadi duniawi" Anda TIDAK BOLEH diletakkan sebagai keutamaan diri. Dimaklumkan. Sekian dan tak lupo...heheee

Monday 29 December 2014

Perihal : [Master of] Grand Master (ii), Arahan Dunia Baru (ii) : WAHAI BANI TAMIM DAN MANUSIA SEJAGAT SEKELIANNYA!!! REBUTLAH PELUANG KE-EMAS-AN INI JIKA KALIAN BENAR BENAR MAHU BERSAMA SAMA DI BAWAH "PAYUNG NAUNGAN KHALIFAH AKHIR ZAMAN (integrated islam)" @ GRAND MASTER (integrated islam), NEW WORLD ORDER (integrated islam), SEMATA MATA UNTUK MERAIH KEBERKATAN HIDUP KETIKA KITA DI DUNIA UNTUK AKHIRAT KITA BERSAMA DEMI KERANA ALLAH DAN ROSULNYA YANG BERSAMA KITA SENTIASA!!!


CHERITA Hyper Super "BENAR dongeng...BENAR" dari akudtgdrpantek @ ADDP : KALAU diperhatikan susunan kata kata dari "Tajuk???" di atas, ianya seolah olah memberi "1 RUANG dan PELUANG KE-EMAS-AN " kepada Bani Tamim khususnya dan kepada sekelian Umat Manusia Sejagat amnya yang punya kemahuan dan "kesungguhan" jitu mahu berjuang untuk bersama sama menegakkan yang BENAR [HAQ] lagi BAIK demi kerana ALLAH dan ROSULNYA semata mata, di bawah PAYUNG "NAUNGAN" KHALIFAH AKHIR ZAMAN, New World Order (ii). Namun begitu, terlebih dahulu perlulah seseorang Manusia itu berjuang "Ke Dalam Dirinya Sendiri" dengan mengikut acuan yang telah ditunjukkan oleh Rosulullah SAW di dalam Naskah Al Quran dan Hadisnya. Sesungguhnya KHALIFAH (ii) itu menyukai Manusia yang berjiwa sepertimana yang dikehendaki oleh Rosulullah SAW. Jiwa yang dimaksudkan itu adalah sepertimana yang dikhabarkan di dalam sebuah Hadis yakni tentang suatu Perkhabaran Gembira yang disampaikan oleh Rosul Allah SAW kepada Bani Tamim dan sebahagian penduduk Yaman suatu ketika dahulu. Namun ketika itu yang menyambut "Perkhabaran Gembira" tersebut adalah penduduk Yaman dan bukannya Bani Tamim, walaupun Perkhabaran Gembira tersebut pada mulanya diberikan oleh Rosul Allah SAW kepada Bani Tamim. Di bawah ini disertakan sebuah Hadis yang menceritakan perjalanan Riwayat tersebut, serta diikuti oleh potongan ayat ayat Al Quran yang MENJELASKAN apakah dia "Perkhabaran Gembira" yang dimaksudkan oleh Baginda Rosulullah SAW di dalam Hadis tersebut :-

[Hadis Riwayat : Bukhari, Sahih Bukhari, Juz 4, No Hadis 7418, 1400 Hijrah : 387-388, Rujukan Hadis] :- "Dari Imran bin Hussain R.A. berkata : Ketika aku berada di sisi Nabi SAW, tiba tiba ada sekelompok kaum dari Bani Tamim mendatangi baginda, lalu baginda bersabda : Terimalah "Berita Gembira", wahai Bani Tamim. Mereka menjawab : Engkau telah memberi Khabar Gembira, maka berilah kami sesuatu. Kemudian beberapa orang penduduk Yaman datang lalu baginda bersabda : Terimalah Khabar Gembira wahai penduduk Yaman. Sebab Bani Tamim tidak menerimanya. Mereka menjawab, kami menerimanya dan kami datang untuk belajar Agama dan bertanya kepadamu, Awal Awal Kejadian Alam ini. Lalu Baginda bersabda : Allah telah ada dan tidak ada sesuatu pun sebelumNYA. ArashNYA berada di atas air, kemudian Allah menciptakan langit dan bumi dan Allah menetapkan segala sesuatu dalam Luh Mahfuz [Alam Cahaya]."

Yang Di Pertuan Agung Yang Pertama

Bendera Yang Di Pertuan Agung

 
Bendera MALAYsia

BERIKUT ialah potongan ayat ayat Al Quran yang "menjelaskan" maksud "Berita Gembira" yang disampaikan oleh Rosulullah SAW kepada Bani Tamim dan sejumlah penduduk Yaman di dalam Riwayat Hadis tersebut di atas.

BISMILLAHIRAHMANIRRAHIM. Segala puji bagi ALLAH, Tuhan semesta alam. Ya ALLAH, limpahkan kesejahteraan dan kedamaian kepada junjungan kami Nabi Muhammad SAW yang membawa dan yang menyampaikan Khabar Gembira kepada kaum Mukminin sebagaimana firman ALLAH swt di bawah ini :-


1- Berita Gembira :
Berilah khabar gembira kepada orang orang yang Ber-Iman [Mukmin] :-

Surah Al Baqarah : 223 - Beri khabar gembira bagi orang orang yang ber-Iman [Mukmin].

Surah Ali 'Imran : 171 - Bahawa Allah tidak mengabaikan "pahala" orang orang ber-Iman.


2- Berita Gembira :
Kepada orang orang yang Ber-Zikir [Ber-Ingat] :-

Surah Al Baqarah : 152 - Ingatlah AKU maka AKU ingat akan kalian.

Surah Al Ahzab : 41-44 - Ingatlah Allah dengan zikir yang banyak dan sucikanlah Dia di pagi dan petang hari. Dialah yang memberikan rahmat kepada kalian, demikian pula kepada para MalaikatNYA memohonkan rahmat bagi kalian, untuk mengeluarkan kalian dari kegelapan menuju CAHAYA, dan Dia amat sayang kepada kaum beriman. Penghormatan mereka di saat bertemu denganNYA adalah salam. Dan Dia menyediakan bagi mereka pahala yang baik.



3- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ber-Amal :-

Surah Ali Imran : 195 - Aku tidak mengabaikan amal setiap orang yang beramal, baik laki laki mahupun wanita.

Surah Mukmin : 40 - Dan barangsiapa melakukan amal soleh, baik laki laki atau pun wanita, dan ia seorang yang beriman, maka orang itu akan memasuki syurga, dan di sana mereka akan diberi rezeki tanpa batas.


4- Berita Gembira : Kepada mereka yang kembali kepada Tuhannya :-

Surah Al-Israk : 25 - Sesungguhnya Dia selalu mengampuni orang orang yang mahu kembali kepadaNYA.

Surah Az-Zumar : 34 - Mereka akan memperolehi apa yang mereka inginkan di sisi Tuhan mereka, dan itulah balasan bagi orang orang yang berbuat kebaikan.



5- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ber-Taubat :-

Surah Al-Baqarah : 222 - Sesungguhnya Allah mencintai orang orang yang bertaubat dan membersihkan dirinya.

Surah As-Syura : 25 - Dialah yang menerima taubat dari hamba hambaNYA dan memaafkan keburukan keburukan.


6- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ikhlas :-

Surah Al-Kahfi : 110 - Barangsiapa berharap bertemu dengan Tuhannya, hendaklah ia melakukan amal soleh dan tidak menyekutukan Tuhannya dengan sesuatu pun dalam beribadat kepadaNYA.

Surah Al-'Araf : 29 - Ikhlas mempersembahkan agama hanya kepadaNYA.



7- Berita Gembira : Kepada orang orang yang melakukan Solat :-

Surah Ankabut : 45 - Dan dirikanlah solat, kerana sesungguhnya solat membantu mencegah perbuatan keji dan tercela.

Surah Lokman : 17 - Wahai anak ku, dirikanlah solat, anjurkanlah yang baik, cegahlah perbuatan tercela, dan bersabarlah atas apa yang menimpa mu. Sesungguhnya hal itu termasuk kewajipan yang pasti.


8- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Kusyuk :-

Surah Al Baqarah : 45-46 - Mohonlah pertolongan dengan kesabaran dan solat, meski hal itu dirasa amat berat kecuali bagi orang orang yang kusyuk. Iaitu orang orang yang yakin bahawa mereka akan bertemu dengan Tuhannya dan bahawa kepadaNYA mereka akan kembali.

Surah Ali Imran : 191 - Iaitu mereka yang selalu mengingat Allah, baik dalam keadaan duduk, berdiri, atau berbaring, dan mereka merenungkan penciptaan langit dan bumi seraya berkata : Tuhan kami, tidaklah engkau ciptakan semua ini sia sia. Maha suci engkau maka hindarkanlah kami dari seksa neraka.



9- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Sabar [Dalam ketaatan] :-

Surah Az Zumar : 10 - Sesungguhnya orang orang yang sabar akan dipenuhi pahalanya tanpa perhitungan.

Surah Az Zumar : 18 - Mereka itulah orang orang yang diberi petunjuk oleh Allah, dan mereka itulah yang memiliki akal yang jernih.


10- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Takut [Kepada Allah]:-

Surah Ar Rahman : 46 - Dan bagi orang orang yang takut di hadapan Tuhannya ada dua syurga.

Surah An Naziat : 40-41 - Ada pun orang orang yang takut menghadap Tuhannya dan menahan dirinya dari mengikuti hawa nafsu maka sesungguhnya syurgalah tempat kembalinya.


11- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ber-Takwa :-

Surah Al 'Araf : 156-157 - Dan rahmatKU meliputi segala sesuatu, maka akan Ku tetapkan ia bagi mereka yang bertakwa, menunaikan zakat, dan beriman kepada ayat ayat Ku iaitu mereka yang mengikuti Rosul, Nabi yang umi.

Surah As Saba' : 37 - Bagi mereka pahala dua kali lipat atas apa yang mereka kerjakan dan mereka akan merasa aman di tempat yang Agung.


12- Berita Gembira : Kepada orang orang yang hatinya bergetar ketika disebut nama Allah :-

Surah Al Haj : 34-35 - Iaitu mereka yang hatinya bergetar ketika Allah disebut.

Surah Mukminun : 60 - Dan mereka yang memberikan apa apa yang mereka berikan dengan hati yang penuh dengan rasa takut kerana mereka akan kembali kepada Tuhannya.


13- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Sabar [Di dalam menghadapi musibah] :-

Surah Al Baqarah : 155-157 - Berilah khabar gembira kepada orang orang yang sabar iaitu orang orang yang apabila ditimpa musibah mereka berkata sesungguhnya kami ini milik Allah dan sesungguhnya kepada Allah lah kami akan kembali. Mereka itulah yang diberi kesejahteraan dan rahmat dari Tuhannya dan mereka itulah orang orang yang mendapat petunjuk.

Surah Al Mukminun : 111 - Aku memberi balasan baik bagi mereka pada hari ini atas kesabaran mereka, sehingga mereka menjadi orang orang yang beruntung.


14- Berita Gembira : Kepada orang orang yang menahan amarahnya :-

Surah Al Imran : 134 - Mereka yang menahan amarahnya dan memaafkan orang lain. Dan Allah mencintai orang orang yang membuat kebaikan.

Surah As Syura : 49 - Maka barang siapa memaafkan dan memperbaikinya, maka pahalanya ada di tangan Allah. Sesungguhnya Dia tidak menyukai orang orang yang berbuat kezaliman.


15- Berita Gembira : Kepada orang orang yang aktif di dalam Kebaikan :-

Surah Al Baqarah : 195 - Dan berbuat baiklah, kerana sesungguhnya Allah mencintai orang orang yang aktif dalam kebaikan.

Surah An'am : 160 - Barang siapa melakukan kebaikan, baginya balasan 10 kali seperti itu, dan barang siapa melakukan keburukan, maka baginya balasan yang setimpal dengannya, dan mereka semua tidak akan dizalimi.


16- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ber-Sedekah :-

Surah Al Baqarah : 280 - Dan jika kalian menyedekahkannya, maka itu baik bagi kalian jika kalian mengetahui.

Surah Yusuf : 88 - Sesungguhnya Allah akan memberi pahala kepada orang orang yang bersedekah.


17- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Menafkahkan Hartanya :-

Surah Al Baqarah : 3 - Dan mereka menafkahkan sebahagian dari apa yang kami anugerahkan kepada mereka.

Surah As Saba' : 39 - Dan apa pun yang kalian nafkahkan, maka Dia akan memberi gantinya.


18- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ber-Syukur :-

Surah An Nahl : 114 - Syukurilah nikmat Allah jika hanya kepadaNya kalian menyembah.

Surah Ibrahim : 7 - Jika kalian bersyukur, sungguh Aku akan memberikan lebih kepada kalian, namun jika kalian mengingkarinya, sungguh azab Ku amat pedih.


19- Berita Gembira : Kepada orang orang yang meminta kepada Allah :-

Surah Al Baqarah : 186 - Sesungguhnya Aku dekat; Aku menjawab permohonan orang orang yang bermohon jika ia memohon kepada Ku.

Surah Al Mukmin : 60 - Serulah Aku, pasti Ku menjawab seruan mu.


20- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Soleh :-

Surah Al Ambia' : 105 - Bahawa bumi akan diwarisi oleh hamba hambaKu yang soleh.

Surah Al Mukminun : 10-11 - Merekalah orang orang yang mewarisi; yaitu mewarisi syurga firdaus. Meraka kekal di dalamnya.


21- Berita Gembira : Kepada orang orang yang aktif berbuat Baik :-

Surah Al Ahzab : 56 - Sesungguhnya Allah dan para MalaikatNya berselawat kepada Nabi. Wahai orang orang yang beriman, berselawatlah bagiNya dan berilah salam kepadaNya dengan penuh penghormatan.

Surah Al Hadid : 28 - Dia akan memberi kepada mu 2 bahagian dari rahmatNya dan memberi kepada mu Cahaya penerang yang denganNya engkau berjalan, dan Dia akan mengampun mu. Dan Allah maha pengampun lagi maha penyayang.


22- Berita Gembira : Kepada orang orang yang diberi Khabar Gembira :-

Surah Yunus : 64 - Bagi mereka khabar gembira di dalam kehidupan dunia ini dan akhirat kelak tidak ada perubahan bagi kalimat Allah. Itulah keberuntungan yang besar.


23- Berita Gembira : Kepada orang orang yang beroleh kemenangan :-

Surah Al Ahzab : 71 - Barangsiapa taat kepada Allah dan RosulNya, maka sungguh ia telah memperoleh kemenangan yang besar.



24- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Zuhud :-

Surah Al Kahfi : 46 - Harta dan anak anak adalah hiasan kehidupan dunia. Namun amal baik yang abadi adalah lebih baik di sisi Tuhanmu dalam hal pahalanya dan lebih baik untuk diharapkan.


25- Berita Gembira : Kepada orang orang yang umi [AKU tak tahu!!!!] :-

Surah Al Imran : 110 - Kalian adalah sebaik baik umat yang dikeluarkan untuk manusia, kalian memerintahkan yang baik dan mencegah yang mungkar.

26- Berita Gembira : Kepada orang orang yang terpilih :-

Surah Al Fathir : 32 - Wariskan Kitab itu kepada orang orang terpilih dari hamba hamba Kami. Di antara mereka ada yang menzalimi dirinya sendiri, di antara mereka ada yang sedang sedang sahaja, dan di antara mereka ada yang terdepan dalam melakukan kebaikan dengan izin Allah. Itulah keutamaan yang besar.


27- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ber-Dosa :-

Surah Az Zumar : 53 - Wahai hamba hambaKu yang telah melanggar batas batas dirinya, jangan kalian berputus asa terhadap rahmat Allah. Sesungguhnya Allah mengampuni semua dosa, sesungguhnya ia maha pengampun lagi maha penyayang.


28- Berita Gembira : Kepada orang orang yang Ber-Istighfar [Mohon keampunan] :-

Surah An Nisa' : 110 - Barangsiapa melakukan keburukan atau menzalimi dirinya sendiri, lalu ia memohon ampun kepada Allah, maka ia akan mendapati Allah maha pengampun lagi maha penyayang.


29- Berita Gembira : Kepada orang orang yang didekatkan kepada Allah :-

Surah Al Ambia' : 101-103 - Sesungguhnya orang orang yang lebih dulu memperoleh kebaikan dari Kami, mereka itu dijauhkan dari neraka. Mereka tidak mendengar sedikit pun suara api neraka, dan mereka kekal dalam menikmati apa yang mereka inginkan. Mereka tidak disusahkan oleh kedahsyatan yang besar [pada hari kiamat], dan mereka disambut oleh para malaikat : Inilah hari mu yang telah dijanjikan kepada mu.


30- Berita Gembira : Kepada orang orang yang berserah diri kepada Allah :-

Surah Al Ahzab : 35 - Sesungguhnya laki laki dan wanita yang berserah diri, laki laki dan wanita yang beriman, laki laki dan wanita yang taat, laki laki dan wanita yang jujur, laki laki dan wanita yang sabar, laki laki dan wanita yang bersedekah, laki laki dan wanita yang berpuasa, laki laki dan wanita yang menjaga kemaluannya, laki laki dan wanita yang banyak mengingat Allah, maka Kami sediakan bagi mereka ampunan dan pahala [Anugerah] yang besar.

Surah An Najam : 39-41 - Dan bahawa seseorang hanya akan memperoleh apa yang diusahakannya. Dan bahawa usahanya itu akan dilihat, lalu akan diberi balasan dengan balasan yang setimpal.


31- Berita Gembira : Kepada orang orang yang menjadi dadanya lapang :-

Surah Yunus : 10 - Maha suci Engkau, ya Allah. Penghormatan mereka di sana adalah salam. Dan akhir ucapan mereka adalah sesungguh puji bagi Allah Tuhan semesta alam.


Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...AKU TAK TAHU...LAAA!!!!...heheee

152 comments:

  1. tok addp... ADA KHABAR GEMBIRAKAH???

    ReplyDelete
  2. sekarang semua berita sedih je

    ReplyDelete
  3. Memo akudtgdrpantek @ ADDP :

    Cubo fikir fikirkan dan renung renungkan kenyataan di bawah ini oleh Fadzli Melianys Design tentang gerak kerja dan susuk tubuh SHUIB BIN SOLEH tersebut, mengikut pandangan mato hati beliau yang pernah diperlihatkan Allah seizinNYA kepado beliau sebelum ini? :-

    "DIWAKTU KEJAHILAN KITA [SEKARANG] INILAH Allah akan [TELAH!!!] DATANGKAN SEORANG PEMIMPIN iaitu PEMUDA BANI TAMIM SHUIB BIN SOLEH...Dia SEBANGSA dengan Imam Mahdi tapi lain keturunannya...Pemuda tu LELAKI MUDA KURUS TINGGI SEPERTI BADAN ORANG MELAYU. BADANNYA TEGAP RAMBUTNYA PENDEK...Wajahnya kurang jelas, tapi dilihat dari perawakannya DIA KACAK RUPANYA. DIA LAKI LAKI BIASA antara paling berani di kalangan orang2 Melayu. DIALAH YANG MENGESAHKAN SIAPA IMAM MAHDI. Ini adalah wajah yang saya pernah lihat selain Si Mata Satu. DIA DIIKUTI RAMAI ORANG..."

    Sekian dan tak lupo...heheee ������
    [12:56, 30/12/2014] Sifoo [II]: Memo DONGENG akudtgdrpantek @ ADDP :

    Berikut ialah Ciri Ciri SUSUK TUBUH SHUIB BIN SOLEH dan KERJA BELIAU SEKARANG :-

    1- Orang LELAKI.

    2- Berumur MUDA [40→55].

    3- Berbadan KURUS.

    4- Berbadan TINGGI [size MELAYU 5.5 kaki → 5.8 kaki].

    5- Berbadan TEGAP.

    6- Berambut PENDEK.

    7- Rupa paras KACAK!

    8- Lelaki BIASA.

    9- Kerja Beliau nanti ialah MENGESAHKAN siapo Imam Mahdi Al Muntazar itu.

    10- Kerja Beliau sekarang MENYAMPAIKAN maklumat tentang KEBENARAN!

    11- Ramai PENGIKUT!

    Kepado sesiapo yang berminat mahu MENCARI susuk tubuh Shuib bin Soleh itu, DIPERSILAKANLAH?

    Sekian dan tak lupo...AKU tak tahu...heheee ��

    ReplyDelete
  4. Memo DONGENG akudtgdrpantek @ ADDP :

    Berikut ialah Ciri Ciri SUSUK TUBUH SHUIB BIN SOLEH dan KERJA BELIAU SEKARANG :-

    1- Orang LELAKI.

    2- Berumur MUDA [40→55].

    3- Berbadan KURUS.

    4- Berbadan TINGGI [size MELAYU 5.5 kaki → 5.8 kaki].

    5- Berbadan TEGAP.

    6- Berambut PENDEK.

    7- Rupa paras KACAK!

    8- Lelaki BIASA.

    9- Kerja Beliau nanti ialah MENGESAHKAN siapo Imam Mahdi Al Muntazar itu.

    10- Kerja Beliau sekarang MENYAMPAIKAN maklumat tentang KEBENARAN!

    11- Ramai PENGIKUT!

    12- Bergelar SUAMI dan ABAH.

    13- Sebangsa dengan Imam Mahdi Al Muntazar, yakni berbangsa MELAYU MALAY-sia!

    Kepado sesiapo yang berminat mahu MENCARI susuk tubuh Shuib bin Soleh itu, DIPERSILAKANLAH?

    Sekian dan tak lupo...AKU tak tahu...heheee ��

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memo akudtgdrpantek @ ADDP : Sekiranya sekadar 2 BUKTI BERTULIS [Naskah AL QURAN + HADIS] itu dipogang oleh manusio sejagat yang berfikiran selapis [SYARIAT] tanpo mengkaji dongan fikiran HAKIKATNYA , maka DIKUATIRI manusio itu SESAT di dalam menemukan kebenaran yang BETUL? Kerana Iblis dan Sekutunya [Dark Force] juga jauh lobih faham Inti Pati NASKAH Quran + Hadis tersebut berbanding golongan penganut agamo islam yang berfahaman selapis yang banyak MELATA sokaghang ini di muko bumi!!!!

      Imam Mahdi diboghi HAD MASO di dalam membuek kojo ini! Dan had maso itu BUKANLAH 2020, tapi jauh lobeh awal dari itu? Dajjal dan Azazil akan menemukan IM, tapi TIDAK buleh berbuek apo apo laie waktu itu!!!! Pasal sudah CHECK MATE!!!! ALLAH MAHA BOSAR!!!!!!!!! Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
    2. Memo akudtgdrpantek @ ADDP : KHAS KEPADA SEKELIAN ORANG DI NEGERI KELANTAN, KEDAH, ARAB, CINA, YAHUDI, NASRANI DAN LAINNYA YANG BERKENAAN!...

      coway_daddy 28-9-2014 01:07 PM :
      Saya seorang Muslim yang biasa dan menjalani kehidupan normal seorang lelaki yang berumah-tangga dan bekerja untuk mencari rezeki. "Semangat kebangsaan, kenegerian dan kedaerahan tiada dalam perjuangan hidup saya". Semua itu adalah "propaganda dan acuan kuffar" untuk memecahbelahkan kita semata-mata. Misi saya di sini untuk membawa mesej kebenaran, tiada sebarang agenda peribadi.
      Last edited by coway_daddy on 28-9-2014 10:02 PM 

      Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
    3. Memo akudtgdrpantek @ ADDP : Apo PERASAAN kalian, jika disakiti? Jika sudah tiado RASO apo apo laie, makno ea kalian sudah tidak perlu laie DIHUKUM dan MENGHUKUM!!!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP...dan tak lupo...heheee

      Delete
    4. Memo akudtgdrpantek @ ADDP : coway_daddy 7-11-2014 09:46 PM : Maaf, jika saya sebenarnya yang tersilap memberi respons. Untuk kesekian kalinya, saya tegaskan di sini bahawa "Imam al-Mahdi sudah ada dalam kalangan kita di Tanah Melayu ini. Beliau sedang dipersiapkan oleh Tuhan-Nya." Bagaimana saya tahu? Saya sentiasa mencari jawapan kepada persoalan daripada diri saya sendiri juga. Bukan yang datang daripada Tuan-Tuan dan Puan-Puan sahaja. Caranya, saya "bertanya" kepada Allah setiap kali berpeluang "online" dengan Dia di talian 24434. Satu lagi cara, selalulah dirikan solat sunat taubat, solat sunat hajat, solat sunat istikharah, solat sunat tahajjud dan solat-solat sunat lain itu. Dengan mendekatkan diri kepada-Nya, hati dan minda mudah menerima ilham, jawapan, khabar dan rezeki yang baik. Cubalah!

      Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP...dan tak lupo...heheee

      Delete
  5. Terima kasih Ya Allah disaat aku berduka kau sajikan ayat2 untuk mengembirakan dan menenangkan jiwa raga ini.tabik hormat Tok ADDP kerna tlh menyedarkanku agar sentiasa tenang dlm menghadapi Dugaan yg mendatang.terima kasih sekali lagi.

    ReplyDelete
  6. kesian makin ramai orang gile kat tanah Melayu ni...macam2 di claim nya..

    ReplyDelete
    Replies
    1. This comment has been removed by a blog administrator.

      Delete
    2. [12:34AM, 03/01/2015]
      ADDP: PERANCANGAN Iblis dan Dajjal untuk MEMBURUKKAN dengan TUJUAN untuk MENGGULINGKAN saudara Obama dan saudara Najib!!!! Dan MUNGKIN Sharifah Sofea itu adalah TALI BARUT BARUA Kutty? 🐈💨
      [12:37AM, 03/01/2015]
      ADDP: Kepado din, BERHENTILAH kamu dari MENYEBARKAN FITNAH!!!! 👎👎👎 👎
      (Tanggo Battery)

      Delete
    3. [12:47AM, 03/01/2015]
      ADDP: Begitu mudah manusio TERPERANGKAP di dalam FITNAH DAJJAL kerana BERSUBAHAT seperti ini! Lantaran KETIDAKPUAS HATI pado seseorang!!!! 👎👎👎👎

      [12:53AM, 03/01/2015]
      ADDP: Musuh AKU ialah IBLIS dan DAJJAL serta PARA "PENDOKONGNYA"!!!! 👎👎👎👎
      (Tanggo Battery)

      Delete
  7. Memo DONGENG akudtgdrpantek @ ADDP : BAIK SUNGGUH HATI ORANG ORANG MELAYU DI PANTAI BARAT TERMASUK JOHOR, MELAKA DAN NEGERI SEMBILAN! SANGGUP BERSUSAH PAYAH MEMBANTU MANGSA MANGSA BANJIR DI PANTAI TIMUR WALAUPUN DALAM KEADAAN SUKAR SERTA JAUH UNTUK KE SANA! DAN "MUNGKIN" KEBANYAKAN DARI ORANG ORANG MELAYU YANG MEMBANTU ITU ADALAH PENGUNDI PENGUNDI PARTI UMNO? TAPI YANG PASTINYA SEMUA MEREKA MEREKA YANG MEMBANTU INI IALAH ORANG MELAYU!!!! BENARKAH SEBELUM INI NICK AZZ YANG DIKATOKAN BERSIFAT "KEPUAKAN" DAN "KENEGERIAN" ITU, TELAH MENGATOKAN BAHAWA DIA TIDAK BANGGA MENJADI MELAYU DAN MENGATOKAN JUGA BAHAWA UMNO ITU KAFIR YANG DI DALAMNYA KEBANYAKANNYA TERDIRI DARI ORANG ORANG MELAYU PANTAI BARAT ITU TADI??? Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP...dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Memo DONGENG akudtgdrpantek @ ADDP : BAIK SUNGGUH HATI ORANG ORANG MELAYU DI PANTAI BARAT TERMASUK JOHOR, MELAKA DAN NEGERI SEMBILAN! SANGGUP BERSUSAH PAYAH MEMBANTU MANGSA MANGSA BANJIR DI PANTAI TIMUR WALAUPUN DALAM KEADAAN SUKAR SERTA JAUH UNTUK KE SANA! DAN "MUNGKIN" KEBANYAKAN DARI ORANG ORANG MELAYU YANG MEMBANTU ITU ADALAH PENGUNDI PENGUNDI PARTI UMNO? TAPI YANG PASTINYA SEMUA MEREKA MEREKA YANG MEMBANTU INI IALAH ORANG MELAYU!!!! BENARKAH SEBELUM INI NICK ACIZ YANG DIKATOKAN BERSIFAT "KEPUAKAN" DAN "KENEGERIAN" ITU, TELAH MENGATOKAN BAHAWA DIA TIDAK BANGGA MENJADI MELAYU DAN MENGATOKAN JUGA BAHAWA UMNO ITU KAFIR YANG DI DALAMNYA KEBANYAKANNYA TERDIRI DARI ORANG ORANG MELAYU PANTAI BARAT ITU TADI??? SESUNGGUHNYA Para Pemimpin Agamo @ Ulamak di Pantai Barat seperti di Negeri Sembilan, Johor dan Melaka, mereka TIDAK MENGAJAR umat manusio di Pantai Barat untuk hidup dengan semangat KEPUAKKAN, KENEGERIAN mahupun KEDAERAHAN!!!! Persoalan Den di sini ialah MENGAPA Para Pemimpin Agama @ Ulamak di Pantai Timur terutamanya di kelantan MEMBIARKAN SEMANGAT KEPUAKKAN, KENEGERIAN dan KEDAERAHAN MEREKA diamalkan oleh umat manusia di sana???? Bukankah semangat hidup BERPUAK itu merupakan AGENDA IBLIS dan DAJJAL untuk MEMECAH BELAHKAN kehidupan umat manusia di muka bumi!!!? Dan TIDAK PERNAH SEKALIPUN DIAJAR oleh ALLAH dan RosulNya, malah DILARANG bersifat demikian!!!! Marilah kito tanya diri kito, adokah kito mahu mengikut PERINTAH ALLAH dan RosulNya atau mengikut ajaran IBLIS dan DAJJAL melalui manusia manusia Pemuka Agamonya yang suka kepado semangat hidup BERPUAK itu? Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP...dan tak lupo...heheee

      Delete
    2. oghe beghi tahii..
      kite balas bunge...
      mane ruginye?...
      untung bergande2 beh....

      Delete
    3. akudtgdrpantek @ ADDP6 January 2015 at 14:15

      Tok ADDP : Kalau orang TIDAK beri orang kelantan ROYALTI MINYAK [maksudnya boghi TAIK banga], dan ORANG kelantan TIDAK MARAH DAN REDHA [maksudnya baleh bungo], MANO RUGINYA???? UNTUNG BERGANDO GANDO TUUU!!!!...BOGHI TAIK IALAH AJARAN IBLIS DAN DAJJAL!!!! BOGHI BUNGO IALAH AJARAN ALLAH DAN ROSULNYA!!!! ADAKAH NICK ACIS DAN JEMAAH KABINETNYA ITU PENGIKUT AJARAN IBLIS DAN DAJJAL???? Fikir dan Ghasokanlah yo??? Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
    4. akudtgdrpantek @ ADDP6 January 2015 at 14:38

      Tok ADDP : KELEMAHAN Nick Aciz dan Para Pengikut dia yolah :- Orang beri TAIK kepado kelantan, Nick Acis dan Para Pengikut dia BALAS TAIK juga!!!! Tidak seperti Kerajaan Persekutuan, di mano Nick Aciz dan Para Pengikut dia BERI TAIK selama ini tapi Kerajaan Persekutuan MELAYU [UMNO] kito BALAS BUNGA YANG AMAT HARUM BAU EA seperti yang berlaku di kelantan dan terengganu ketika mereka ditimpa kesukaran BANJIR SEKARANG INI !!!! Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
  8. dah lama tau... kalau pasal sembahyang pn mereka sanggup berpecah... inikan pula pasal parti ... APTB... manusia akhir zaman..

    ReplyDelete
  9. [15:14, 06/01/2015] Sifoo [II]: Memo akudtgdrpantek @ ADDP [Tok ADDP] : KELEMAHAN Nick Aciz dan Para Pengikut dia yolah :- Orang beri TAIK kepado kelantan, Nick Acis dan Para Pengikut dia BALAS TAIK juga!!!! Tidak seperti Kerajaan Persekutuan, di mano Nick Aciz dan Para Pengikut dia BERI TAIK selama ini tapi Kerajaan Persekutuan MELAYU [UMNO] kito BALAS BUNGA YANG AMAT HARUM BAU EA seperti yang berlaku di kelantan dan terengganu ketika mereka ditimpa kesukaran BANJIR SEKARANG INI !!!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP...dan tak lupo...heheee
    [15:21, 06/01/2015] Sifoo [II]: Memo akudtgdrpantek @ ADDP [Tok ADDP] : Kalau Kerajaan Persekutuan MELAYU [UMNO] "TIDAK" beri orang kelantan ROYALTI MINYAK [maksudnya boghi TAIK banga], dan ORANG kelantan TIDAK MARAH DAN REDHA [maksudnya baleh bungo], MANO RUGINYA???? UNTUNG BERGANDO GANDO TUUU!!!!...BOGHI TAIK IALAH AJARAN IBLIS DAN DAJJAL!!!! BOGHI BUNGO IALAH AJARAN ALLAH DAN ROSULNYA!!!! ADAKAH NICK ACIS DAN JEMAAH KABINETNYA ITU PENGIKUT AJARAN IBLIS DAN DAJJAL???? Fikir dan Ghasokanlah yo??? Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP...dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  10. Memo akudtgdrpantek @ ADDP : Ado 3 perkara yang DIKHUATIRI BULEH MENGHITAMKAN HATI MANUSIA yang "DILARANG" Allah dan dikhuatiri menjadi HIJAB untuk manusia menemuiNYA :

    1- JANGAN MERUGIKAN ORANG LAIN. Seperti Jual Beli Dadah, Menipu, Mengambil Hak Orang Lain, Rasuah, Mencuri, Mencela Orang Lain dan Merokok Di Hadapan Orang Yang Tidak Merokok.

    2- JANGAN MERUGIKAN DIRI SENDIRI. Seperti Minum Arak, Merokok, Dadah, Berjudi, Marah, Dendam, Tamak, Rakus, Cinta Dunia.

    3- JANGAN MERUSAK ALAM SEKITAR. Seperti Membuang Sampah tidak di tempatnya dan Merosak Hutan.


    Di bawah ini disertakan sebuah PERINTAH dan LARANGAN yang disampaikan ALLAH kepado seluruh Umat Manusia di dalam Naskah Al Quran, Surat Al Qashash 28 : 77 :-

    "Carilah Allah! Dengan peralatan yang telah diberikan Allah kepado engkau. Dan janganlah engkau lupakan dunia mu. Berbuat kebaikkanlah engkau di muka bumi ini, dan janganlah berbuat kerosakkan. Dan Allah tidak senang dengan orang orang yang berbuat kerosakkan itu."

    Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  11. nafsu ku berkata "didiklah daku dan sajikan yg Haq untukku"

    ReplyDelete
  12. Let it go....let it go...hehee

    ReplyDelete


  13. "FIKIR dan RENUNGKANLAH wahai sekelian umat Manusia Sejagat :- Nabi saw pernah bersabda - "Islam bermula dgn dagang dan ia akan berakhir dgn dagang"!!! Ini lah tanda yg islam itu sama bentuknya dari awal iaitu jalan Quran DAN Sunnah, ianya jauh dari kemahsyuran bahkan tidak diterima mainstream sebab ianya dilihat sebagai aneh dan dagang, dari sini ia berjaya dan dari sini ia akan berakhir..."[ Ihsan dr Hamba Allah].

    ReplyDelete
  14. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- Allah tidak perlukan Shahadah [Penyaksian] Manusia, Allah tidak perlukan Solat [Sembahyang] Manusia, Allah tidak perlukan Puasa Manusia, Allah tidak perlukan Zakat Manusia dan Allah tidak perlukan Haji Manusia. Kerana Dia sememangnya yang "membuat" semua kerja itu tadi dan Dia KEKAL ABADI di dalam semua kerjaNya itu. Tetapi yang memerlukan semua kerja itu tadi ialah Umat Manusia [Muhamad] yakni Perasaan dan Fikiran. Bertujuan untuk "MENYEDARKAN" diri Perasaan dan Fikiran supaya "JANGAN PERASAN DIRI MANUSIA ITU WUJUD, JAUH SEKALI HEBAT!!!" Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. misal kapas berlindung di balik benang..
      misal benang berlindung dibalik kain..
      seakan kapas dan benang itu tiada..
      yang tampak hanyalah kain..

      *aku yang terhijab...

      Delete
  15. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- Kalau kita tak suka perasaan kita disakiti, kita jangan menyakiti perasaan orang lain. Dan kalau kita tak suka ditipu [dajal], kita jangan menipu [dajal]. Dan kalau kita tak suka dimungkiri, kita jangan memungkiri. Dan kalau kita tak suka dianiaya, kita jangan menganiaya. Dan kalau kita tak suka dikianati, kita jangan mengkianati. Kerana kita Umat Manusia semuanya punya PERASAAN dan Fikiran yakni Muhamad!!! Dan kita HARUS "menghormatiNYA", yakni Muhamad itu tadi yang berada bersama setiap batang tubuhnya Umat Manusia. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  16. Tok ADDP.. mana cerita GMii dan rothschilds sebagainya. Sian orang pantai timur tu x der umah, duk dalam khemah. Saya orang di bawah tapi sian sgt kat mereka. Ada anak kecik tido dlm khemah plastik..tgh panas siang ari, kesejukan subuh pagi. Tolongla mereka yer.

    ReplyDelete
  17. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- Di dalam Naskah Hadis Riwayat Abu Daud dan Hakim - “Al-Mahdi berasal dari keturunanku, berkening lebar, berhidung panjang dan mancung, ...”

    PADA pandangan akudtgdrpantek @ ADDP, ciri ciri rupa paras Imam Mahdi yang dijelaskan oleh Riwayat Hadis tersebut itu adalah merupakan ciri ciri "KESEMPURNAAN" rupa paras "ROHANI" Imam Mahdi @ Muhamad bin Abdullah di Dunia sana, dan BUKANNYA di Dunia sini!!! Dimaklumkan. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  18. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- Sesungguhnya orang yang benar benar LAYAK untuk bercerita tentang Imam Mahdi Al Muntazar adalah orang yang pernah dipertemukan Allah untuk bertemu dan mengenali beliau secara NYATA [JASMANI] di Dunia sini. Kata kata dari orang "INI"-lah yang sebenar benar BETUL lagi TEPAT untuk bercerita tentang Peribadi dan Perjuangan Imam Mahdi Al Muntazar itu. Kenapa dikatakan begitu adalah kerana orang yang pernah bertemu dan mengenali diri Imam Mahdi Al Muntazar di Dunia sana [Alam Rohani], mereka mengenali rupa paras beliau yang berlainan dari rupa paras beliau di Dunia sini [Alam Jasmani]. Kerana itu kenapa Susuk Tubuh Jasmani beliau sukar dicari untuk dikenali oleh mereka yang pernah bertemu secara Rohani dengan beliau. Hatta Azazil dan Dajjal pun GAGAL untuk mengesan identiti Jasmani beliau hingga kini, walaupun mereka telah mencipta pelbagai peralatan canggih baik di darat, di udara, di laut mahupun secara Spiritual semata mata dengan tujuan untuk mencari Susuk Tubuh Jasmani Imam Mahdi Al Muntazar tersebut. Jadi di sini bolehlah dikatakan bahawa diri orang yang mengenali diri Imam Mahdi Al Muntazar secara Jasmani di Dunia sini itu adalah diri yang "sedikit" lebih hebat berbanding dengan diri Azazil dan Dajjal, mungkin? Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam,
      kalau tidak faham dengan maksud IMAM AL MAHDI,jgn bicara tanpa ilmu.
      Apa itu Imam? dan apa itu AL MAHDI?...

      Delete
    2. Di pintu syurga.. Masih aku cinta..aku tanya apa khabar???semakin hansome npk hehee

      Delete
  19. Err...xde citer psl dana ummah ke. Citer psl kebangkitan ummah@pemerintahan khalifah islam ni memang tahu pasti berlaku, melambak kat internet@youtube tp xde hint ke bila berlakunya tu???

    ReplyDelete
  20. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- Kalau DIBONTANG selueh Alam, Kalau DILIPEK sobosar Kuku. Itulah diri DIA. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  21. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- MATI-kanlah diri kita, sebelum kita MATI. Yakni SEDAR-kanlah DIRI ROHANI kita, sebelum Jasmani kita mati buat selamanya [Jangan ambil RISIKO TINGGI!!!]. Kerana MATI itu ialah SEDAR dan yang HIDUP itu ialah ALLAH.

    ORANG yang BIJAKSANA ialah orang yang BANYAK INGAT MATI. Yakni orang yang banyak mengingati diri Rohaninya selepas SEDAR. Dan apabila kita mengingati diri ROHANI kita, maka hilanglah Fikiran kita sama sekali di waktu itu. Dan kita menjadi UMI !!! Maka itu dikatakan untuk menjelaskan KEBIJAKSANAAN tersebut ianya tidak buleh diucapkan dengan huruf atau dengan apa cara sekalipun. Kalau ianya cuba dijelaskan juga dengan huruf bunyinya akan kedengaran BODOH lagi HODOH yakni :"AKU TAK TAHU [UMI]!!!"

    BIJAKSANA [Fatanah] itu ialah sifat sempurnanya MUHAMAD [Cahaya Berseh] Kekaseh ALLAH. Oleh yang demikian, BODOH lagi ZALIM kita pada diri kita sendiri sekiranya kita tidak "berkehendak" kepado KEBIJAKSANAAN ini. Walhal ianya MENGUNTUNGKAN diri kita sendiri terutamanya dan diri orang lain yakni Jasmani [Dunia] dan ROHANI [Akhir Hayat] kita. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- MATI-kanlah diri kita, sebelum kita MATI. Yakni SEDAR-kanlah DIRI ROHANI kita, sebelum Jasmani kita mati buat selamanya [Jangan ambil RISIKO TINGGI!!!]. Kerana MATI itu ialah SEDAR dan yang HIDUP itu ialah ALLAH.

      ORANG yang BIJAKSANA ialah orang yang BANYAK INGAT MATI. Yakni orang yang banyak mengingati diri Rohaninya selepas SEDAR. Dan apabila kita mengingati diri ROHANI kita, maka hilanglah Fikiran kita sama sekali di waktu itu. Dan kita menjadi UMI !!! Maka itu dikatakan untuk menjelaskan KEBIJAKSANAAN tersebut ianya tidak buleh diucapkan dengan huruf atau dengan apa cara sekalipun. Kalau ianya cuba dijelaskan juga dengan huruf bunyinya akan kedengaran BODOH lagi HODOH yakni :"AKU TAK TAHU [UMI]!!!"

      BIJAKSANA [Fatanah] itu ialah sifat kesempurnaannya MUHAMAD [Cahaya Berseh] KEKASEH ALLAH yakni diri kita yang sebenar. Lawan kepado sifat BIJAKSANA ialah sifat BODOH ! Oleh yang demikian, BODOH lagi ZALIM kita pada diri kita sendiri dan kepado diri orang lain sekiranya kita tidak "berkehendak" untuk menjadi orang yang BIJAKSANA ini. Walhal ianya MENGUNTUNGKAN diri kita sendiri terutamanya dan diri orang lain yakni Jasmani [Dunia] dan ROHANI [Akhir Hayat] kita. Kerana ROHANI [CAHAYA] kita akan BERSEH, TERANG, KILAU dan WANGI [Light Force] ! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

      Delete
  22. SERUAN akudtgdrpantek @ ADDP :- SEDARLAH WAHAI SEKELIAN MANUSIA ! Sesungguhnya yang menyampaikan diri kita kepado Allah ialah Rosulnya ! Bukan selainnya. Maka itu sudah tentulah Sunnahnya @ Perbuatannya Rosul itu menjurus kepado Perbuatan @ Sunnah KEMBALI kepado Diri Allah swt ! Dan BUKANNYA selain dari itu SEBENARNYA ! Nak KEMBALI kepado Diri Allah HENDAKLAH seseorang manusia itu BERKEHENDAK DENGAN IKHLAS dan JUJUR pado kehendaknya itu. JANGAN MENDUAKAN KEHENDAK ITU TADI !!! Dan BERUSAHALAH mendapatkan jalan untuk; " MEMATIKAN diri sebelum MATI". Bagi mendapatkan; "Awal Agama MENGENAL Allah". Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam,Saudara.
      Bagi hamba, perjelasan ttg sunnah itu berlainan sekali yang tuan maksudkan.Sunnah itu bermaksud ketetapan.Buka surah QS:48/23
      Semua nabi telah dibagikan ketetapan yaitu merelisasikan atau pola perjuangan dalam mengenapi FIRMAN2 ALLAH(TUAN SEMESTA ALAM) supaya mendamai sejahterakan alam ini dgn HUKUMNYA.Dalam perjalanan itu mesti mengikut faham/aturan/kemahuan ALLAH(TUAN) dan tidak boleh samasekali ikut faham/Aturan/Kemahuan Manusia.Dengan kekayaan manusia tidak dapat disatuhatikan kerna tidak mengikut JALANNYA (surah QS:9/33).Mereka dihancur lebur/bala(kiamat) apabila datang tikaNya.Kiamat(Kehancuran) buka cerita khayalan selepas mati.Ianya berlaku ketika hidup.Qiamat(kemusnahan) yang keseluruhan semesta alam dalam pengetahuan TUANnya(ALLAH).Semua manusia termasuk Nabi dan Rosul tidak tahu melainkan sedikit ilmu sahaja.

      Delete
    2. akudtgdrpantek @ ADDP27 February 2015 at 19:18

      Tok ADDP : Apo "TUJUAN SEBENAR" Agama dicipta??? Apo TUJUAN SEBENAR Para Rosul ALLAH dinyatakan ke muka bumi??? Apo TUJUAN SEBENAR DAKWAH Para Rosul ALLAH kepado sekelian umat manusia??? Apo TUJUAN SEBENAR PERJUANGAN Para Rosul di muka bumi ini??? Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
    3. akudtgdrpantek @ ADDP27 February 2015 at 19:23

      Tok ADDP : Apo "TUJUAN SEBENAR" Agama dicipta??? Apo TUJUAN SEBENAR Para Rosul ALLAH dinyatakan ke muka bumi??? Apo TUJUAN SEBENAR DAKWAH Para Rosul ALLAH kepado sekelian umat manusia??? Apo TUJUAN SEBENAR PERJUANGAN Para Rosul di muka bumi ini??? Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
  23. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- MARKAS [LODGE] Pertama Freemason [Pengikut Dajjal] di Tanah MELAYU ialah di Pulau Pinang @ Kedah. HARAP SEDAR PERKARA INI

    INDUK @ PUSAT Penyebaran Dark Force [Kuasa Cahaya Gelap] ke SELURUH Tanah MELAYU adalah di Markas Freemason yg Pertama di P.Pinang @ Kedah itu. HARAP SEDAR PERKARA INI

    TUJUAN dan MATLAMAT Penyebaran Dark Force [Kuasa Cahaya Gelap] ke SELURUH Tanah MELAYU adalah untuk MENGGELAPKAN Hati Hati Manusia yang ada di atas Tanah MELAYU ini, terutamanya keturunan MELAYU. Kerana bangsa inilah sebenarnya SASARAN mereka supaya keturunan MELAYU ini TIDAK SEDAR Diri Sebenar mereka itu siapo, kesan daripada Gelap Hati itu tadi!!! KESAN seterusnya ialah Pandangan mereka menjadi TERBALIK di mana yang BENAR jadi SALAH dan yang SALAH jadi BENAR !!! Yakni Syurga dipandang Neraka dan Neraka dipandang Syurga!!! Akibatnya keturunan MELAYU sudah TIDAK TAHU membezakan yang mana salah dan yang mana benar!!! Mereka telah menjadi ZOMBI, yakni manusia yang TIDAK SEDAR DIRI dan TIDAK TAHU DIRI!!! Mereka dijadikan begitu oleh Dajjal [Dark Force - Freemason] supaya mudah DIJAJAH HATI dan JIWA MEREKA untuk mengikut kehendak Agenda DAJJAL dan IBLIS hingga ke akhir hayat mereka dan mereka MATI SESAT !!! Itulah dia kehendak dan sumpah Iblis kepada ALLAH !!! HARAP SEDARLAH KITA SEMUA ORANG MELAYU DAN MANUSIA SEJAGAT SELURUHNYA. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. PESANAN akudtgdrpantek @ ADDP :- MARKAS [LODGE] Pertama Freemason [Pengikut Dajjal] di Tanah MELAYU ialah di Pulau Pinang @ Kedah. HARAP SEDAR PERKARA INI

      INDUK @ PUSAT Penyebaran Dark Force [Kuasa Cahaya Gelap] secara "GELOMBANG SPIRITUAL" ke SELURUH Tanah MELAYU adalah di Markas Freemason yg Pertama di P.Pinang @ Kedah itu. HARAP SEDAR PERKARA INI

      TUJUAN dan MATLAMAT Penyebaran GELOMBANG SPIRITUAL Dark Force [Kuasa Cahaya Gelap] tersebut ke SELURUH Tanah MELAYU adalah untuk "MENGGELAPKAN HATI" Manusia yang ada di atas Tanah MELAYU ini, terutamanya keturunan MELAYU. Kerana HATI bangsa inilah sebenarnya yang menjadi SASARAN UTAMA mereka dengan tujuan supaya HATI keturunan MELAYU ini TIDAK SEDAR tentang siapa diri mereka yang sebenar, hasil daripada kesan BURUK Gelap Hati itu tadi!!! Kenapa HATI manusia yang menjadi sasaran Dajjal dan Iblis adalah kerana bilamana BURUKNYA HATI sesuatu bangsa manusia itu maka BURUKLAH PERANGAI bangsa tersebut, dan begitulah sebaliknya.

      Lanjutan KESAN BURUK dari Gelap Hati itu tadi ialah Pandangan mereka menjadi TERBALIK di mana yang BENAR jadi SALAH dan yang SALAH jadi BENAR !!! Yakni Syurga dipandang Neraka dan Neraka dipandang Syurga!!! Akibatnya keturunan MELAYU sudah TIDAK TAHU membezakan yang mana salah dan yang mana betul!!! Mereka telah menjadi ZOMBI, yakni manusia yang TIDAK SEDAR DIRI dan TIDAK TAHU DIRI!!! Mereka dijadikan begitu oleh Dajjal [Dark Force - Freemason] supaya mudah DIJAJAH HATI dan JIWA MEREKA untuk mengikut kehendak Agenda DAJJAL dan IBLIS hingga ke akhir hayat mereka dan mereka MATI di dalam SESAT yang NYATA !!! Itulah dia kehendak dan sumpah Iblis kepada ALLAH swt untuk menyesatkan JIWA bangsa manusia, kecuali HATI manusia yang IKHLAS [Iman] dan JUJUR [Takwa] hanya dari, untuk dan kepada ALLAH swt semata mata !!! Pendek kata meng-ESA-kan Dia semata mata dalam semua perkara kehidupan yakni pada sifat [SeSifat] dan Zat [SeZAT]. HARAP SEDARLAH KITA SEMUA ORANG MELAYU DAN MANUSIA SEJAGAT SELURUHNYA AKAN PERKARA INI. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

      Delete
    2. tiada upaya akan daku..
      mengharapkan tuntunan 'rahmat',anugerah dan 'kasih sayang' dikau semata..
      wahai pemilik sekalian 'nafas'...

      Delete
    3. yg ni semuo org dah tau

      Delete
  24. Pandangan BANGANG akudtgdrpantek @ ADDP :- Penganut Agama Islam di Negara Rusia, mereka tahu dan "MELAKSANAKAN" ajaran Agama Islam yang sebenar. Tetapi di sini dan di negara arab sana, kita tahu ajaran Agama Islam yang sebenar tetapi kita TIDAK MELAKSANAKANNYA!!! Itulah PERBEZAAN antara kita dengan mereka di dalam beragama. Wal hal penganut Agama Islam di Negara Rusia sana, mereka mengikut dan menghormati Agama kita serta diri kita disebabkan oleh PERANGAI kita yang BERSOPAN SANTUN serta BERBUDI PEKERTI MULIA di depan mata mereka!!! Namun kenyataannya sebaliknya yang berlaku yang mereka tidak lihat, bilamana sesama kita sendiri di sini dan di negara arab sana, SUDAH SEMAKIN HILANGNYA perasaan SOPAN dan SANTUN serta BERBUDI PEKERTI MULIA sesama kita yang kononnya dahulu kita telah tunjukkan di depan mata mereka!!! Kenapo jadi begini??? Bilamano orang di Negara Rusia sana lebih MENGHARGAI tinggalan Tamadun MELAYU kita dahulu yang penuh ADAT dan ADAB di dalam beragama, berbanding dengan orang MELAYU kita sendiri sekarang ini??? Sedangkan Agama Islam itu sendiri mementingkan dan menitik beratkan ADAT dan ADAB di dalam amalan Rukun IslamNYA! Di dalam Negara MALAYsia ini, Negeri manakah kalau bukan Negeri Sembilan yang maseh MEMENTINGKAN dan MENGEKALKAN serta MEMPERJUANGKAN Sistem Hidup @ Agama yang Ber-Adat dan Ber-Adab, hinggakan digelar sebagai "Negeri Ber-ADAT". Walaupun bermacam usaha dibuat oleh Markas FREEMASON [Dajjal] di Pulau Pinang @ Kedah selamo ini yang dilihat berjaya, semata mata untuk "memperlekehkan" orang Negeri Sembilan yang MENGAMALKANNYA pado awalannya hingga kini dan seterusnya untuk MENGHAPUSKAN Sistem Agamo yang ber-ADAT dan ber-ADAB yang diajarkan oleh ROSULULLAH SAW tersebut di Negeri Sembilan!!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Assalam,Saudara.
      Allah tidak menurunkan AGAMA,dia menurunkan SYSTEM Kehidupan Damai Sejahtera keseluruhan ALAM ini melalui KITAB2NYA.Buka surah QS:42/13.Tolong jangan jadi bangang.Tgk ayat arabnya (ADDIEN) bermaksudnya SYSTEM TUHAN SEMESTA ALAM.

      Delete
    2. akudtgdrpantek @ ADDP27 February 2015 at 20:00

      Tok ADDP : Wslm. Apo ko BANGANG engkau ni bercakap tak BERADAB ! Orang yang tiado ADAB ialah orang BANGANG ! Perkara ADAB pun engkau tak lepas, apo BUKTI yang engkau tahu pasal KEBENARAN dan nak menyanggah pendapat orang lain pulak ! Mari aku ajar kamu pasal kamu kurang ajar ! Agama itu APA sebenarnya??? Sistem Tuhan itu keluarnya dari mana atau apa alat yang menyambutnya setelah Tuhan menurunkannya untuk dinyatakan di dunia??? Kalau engkau bercakap TAK TAHU DIRI dan TAK SEDAR DIRI memang begitulah bunyi cakap engkau ! Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
  25. Pandangan BANGANG akudtgdrpantek @ ADDP :- Rata rata Penganut Agamo Islam hari ini, KEPERCAYAAN mereka hanya pado NAMA sahaja yakni pado HURUF dan TIDAK pado ZATNYA. Maknanya mereka maseh menyekutukan Tuhannya. Atau lebih tepatnya mereka maseh belum ber-IMAN. Sedangkan Agama itu berdiri pado ZatNYA. Yang kemudiannya itu barulah diikuti oleh SifatNYA, NamaNYA dan PerbuatanNYA. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  26. Pandangan BANGANG akudtgdrpantek @ ADDP :- Bilamano Rohani tidak sedar dirinya itu Rohani, maka cukup mudahlah Sang Dajjal dan Sang Iblis menunggang Jasadnya Rohani tadi. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  27. Pandangan BANGANG akudtgdrpantek @ ADDP :- Bilamano Rohani tidak sedar dirinya itu Rohani, maka cukup mudahlah Sang Dajjal dan Sang Iblis menunggang Jasadnya Rohani tadi. Lalu kemudiannya bersangkalah yakni berfikirlah diri Jasadnya Rohani tadi mengikut kehendak jalan fikiran Si Penunggang tadi yakni diri Sang Dajjal dan Sang Iblis itu yang mahu menyesatkan diri Rohani tadi dari jalan kembali kepado Allah Tuhannya yang ada bersama dengan diri Rohani tersebut tanpa disedari oleh diri Rohani itu. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  28. Makluman AMARAN BAHAYA ! Den cuma MERAPU DONGENG sahaja dan TIDAK ada kena mengena dengan yang hidup mahupun yang mati, pasal kenyataan di bawah ini :-

    Merapu DONGENG akudtgdrpantek @ ADDP :- Sesiapa yang mengikut ADDP, maka mengikutlah dia akan Grand Master (ii) New World Order (ii). Dan sesiapo yang mengikut Grand Master (ii) New World Order (ii), maka mengikutlah dia akan Rosul Allah itu. Dan sesiapo yang mengikut Rosul Allah itu maka mengikutlah dia akan ALLAH swt itu !!! "MUNGKINKAH" ADDP dapat bersama sama Jemaah lain di dalam "Perjumpaan Besar Jemaah" di Mekah nanti, setelah sekian lamanya ADDP diuji di sini ??? Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  29. barang harus..tiada yang mustahil...

    ReplyDelete
  30. Apo kobondo ni jang ooi?

    ReplyDelete
  31. Pedoman DONGENG akudtgdrpantek @ ADDP :- Seseorang yang "BENAR" [Bukan Dusta @ Dajjal] pado perkataannya, perbuatannya dan kelakuannya, kalau BETUL sungguh MAHU MENEMUI Tuhannya, NAFSU [Kehendak] DUNIA-nya sudah tidak menggebu lagi seperti mano Mahathir !!! Jikalau maseh lagi KUAT dengan KEHENDAK [Nafsu] DUNIANYA, dikhuatiri [Cakap Berlapik] MATI-nya nanti SESAT semaso SAKARATUL MAUTNYA tiba. Kerana yang akan muncul pado waktu Sakaratul Mautnya itu adalah SYAITAN dirinya sendiri dan bukan Tuhannya!!! Sedangkan di waktu itu Tuhannya itu sudah pun berlalu pergi meninggalkannya keseorangan di muko bumi utk hidup bersamo samo Syaitan Manusio dan Syaitan Jin di bawah Kerajaan Azazil [Iblis] selamonya!!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  32. Pesanan ADDP :- Allah tidak perlukan Shahadah [Penyaksian] Manusia, Allah tidak perlukan Solat [Sembahyang] Manusia, Allah tidak perlukan Puasa Manusia, Allah tidak perlukan Zakat Manusia dan Allah tidak perlukan Haji Manusia. Malah diri manusia itu sendiri pun Allah tidak memerlukannya sama sekali. Tidak kiralah apa anutan Agama yang dianuti oleh seseorang manusia itu. Kerana Dia yang "membuat" semua kerja itu tadi dan Dia KEKAL ABADI di dalam semua kerjaNya itu. Tetapi yang "memerlukan" semua kerja itu tadi ialah Umat Manusia [Muhamad] yakni Perasaan dan Fikiran. Ianya SEBENARNYA bertujuan untuk "MENYEDARKAN" diri Perasaan dan Fikiran supaya "JANGAN PERASAN DIRI MANUSIA ITU WUJUD, JAUH SEKALI BERKUASA DAN HEBAT!!!" Oleh yang demikian itu, hanya dengan "melakukan" PENYERAHAN [Islam] Fikiran dan Perasaan secara TOTAL sahaja dapat menyedarkan diri Fikiran dan Perasaan seseorang manusia itu tentang, siapo dirinya dan siapo pula Tuhannya yang sebenar itu! Kerana yang WUJUD lagi ESA yang MAHA BERKUASA serta HEBAT itu tidak lain dan tidak bukan semata mata hanyalah diri ALLAH TUHAN YANG MAHA ESA itu !!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  33. INGATLAH WAHAI MANUSIA ! UMNO JUGA TIDAK MAKSUM SAMA SEPERTI PAS DAN MANA MANA PARTI LAINNYA DI DUNIA INI ! MAKA TIDAK PERLULAH KITA NAMPAK KESALAHAN PIHAK UMNO SAHAJA SEDANGKAN KITA AKUI BAHAWASANYA MANUSIA ITU TERUTAMANYA DI DALAM PAS JUGA TIDAK MAKSUM. JANGANLAH BILA SESUATU KESALAHAN ITU SUDAH KITA LAKUKAN MAKA MUDAH PULA KITA KATAKAN YANG DIRI KITA TIDAK MAKSUM DAN KITA BOLIH MELAKUKAN KESALAHAN ITU ! BAGAIMANA PULA DENGAN KESALAHAN [JIKA ADA] YANG UMNO LAKUKAN DI MANA KITA TERUS MENGHUKUMNYA ? KENAPA TIDAK KITA KATAKAN KEPADA DIRI KITA BAHAWA UMNO ITU JUGA TIDAK MAKSUM SAMA SEPERTI KITA ? MENGAPA KITA TIDAK BERSATU DAN BERBAIK SANGKA SERTA BERMAAFAN SESAMA KITA UNTUK MENEGAKKAN YANG BENAR LAGI BETUL DI MUKA BUMI ALLAH INI ? JANGANLAH KITA MAHU DI PIHAK YANG MENANG SAHAJA WAL HAL KITA TAHU KITA TELAH MELAKUKAN KESALAHAN JUGA ! LEBIH LEBIH LAGI USAHLAH KITA MUDAH MENGKAFIRKAN UMNO ATAU ORANG MELAYU YANG BUKAN ANAK NEGERI KELANTAN ! DI SEBABKAN KERANA MEREKA TIDAK MENGIKUT KEHENDAK [NAFSU] KITA YANG KONONYA KITA RASAKAN BETUL MANAKALA DI PIHAK UMNO ATAU ORANG MELAYU YANG BUKAN KELANTAN, KITA RASAKAN PULA SEBAGAI SALAH DAN JAHIL. TIDAK BETUL BERPERANGAI BEGITU KERANA KITA TIDAK TAHU KEBERSIHAN HATI SESEORANG MANUSIA ITU [CTH : AHLI UMNO] KEPADA ALLAH TUHANNYA ITU. DAN TIDAK PERLULAH KITA "MENYINDIR" PULA ADDP ATAU ORANG LAIN SEBAGAI MAKSUM ! SEDANGKAN KITA TAHU BAHAWASANYA MANUSIA ITU TIDAK MAKSUM TERMASUKLAH DIRI KITA SENDIRI ! LANTARAN KERANA KITA MARAH DENGAN SESUATU KEBENARAN YANG TELAH DIDEDAHKAN OLEH PIHAK ADDP TERHADAP ORANG YANG KITA SANJUNG TINGGI SELAMA INI MELEBIHI DARI SANJUNGAN KITA KEPADA TUHAN KITA SENDIRI. HINGGA KITA SANGGUP BARGADUH DAN BERPECAH BELAH SESAMA KITA ! KALAULAH SEKIRANYA KITA MENYANJUNG TINGGI DIRI ALLAH TUHAN KITA ITU MAKA SUDAH PASTILAH KITA TIDAK MENDUAKAN SANJUNGAN KITA ITU TADI DENGAN MENYANJUNG TINGGI HINGGA BERTUHANKAN SESAMA KITA MANUSIA PULA ! TIDAK KIRALAH APA KEDUDUKAN DAN GELARAN MANUSIA ITU ! ADAKAH BENAR DAN BETUL CARA DAN AGAMA KITA ITU !???

    ReplyDelete
  34. Pesanan ADDP :- Apabila JIWA seseorang Manusia itu sudah BIJAKSANA yakni sudah SEDAR KEWUJUDAN DIRI ROHANINYA ITU [Atau sekurang kurangnya BERSUNGGUH mahu mendapatkan kesedaran ke-Wujudan diri Rohaninya itu] maka "BERKUASALAH" selepasnya Jiwa Manusia itu tadi ke atas diri Jasmaninya itu, justeru dapat mengendalikan dan mengawal serta memimpin [Imam] Kehendak Duniawinya [Nafsu @ Syaitan Jasmaninya] pado jalan yang Benar dan Betul hingga ke akhir hayatnya di dunia. Atau dengan lain perkataannya, SYAITAN DIRINYA TELAH DI-ISLAM-KANNYA ! Dan bilamano Jiwa seseorang manusia itu sudah SEDAR KEWUJUDAN DIRI ROHANINYA ITU dan PERASAANNYA [Hatinya] pula sentiasa MENGINGATI KESEDARAN ITU TADI [Zikir 24/7 @ Solat Daim], makanya manusia itu tadi TIDAK PUTUS DI DALAM LINDUNGAN ALLAH [Cahaya Berseh] SENTIASA HIDUPNYA!!! Seterusnya Iblis dan Dajjal TIDAK MAMPU untuk menembusi jauh sekali dapat menguasai Hati [Perasaan] dan Fikiran manusia itu tadi ke jalan kesesatan ! Manakala sekiranya pula Jiwa seseorang manusia itu "TIDAK MAHU" MENDAPATKAN KESEDARAN KEWUJUDAN DIRI ROHANINYA ITU [Menolak @ KAFIR!] hingga ke akhir hayatnya di dunia melalui Jalan Mengawal Kehendak [Nafsu] Dunianya, maka apa yang akan berlaku ke atas diri Jiwa manusia itu tadi ialah Jiwanya akan "TERIKAT" dengan Kehendak Dunianya yang "menggebu" lantaran dari permainan Fikiran dan Perasaan duniawinya sendiri hingga ke akhir hayatnya di dunia dan akibatnya rata rata manusia itu tadi MATI SESAT ! Kesesatan itu tadi adalah akibat daripado JIWA manusia yang TIDAK MAHU MENGENAL DIRINYA SENDIRI dan akibatnya Hatinya itu telah DITUNGGANG dan DIKENDALIKAN serta DIPIMPIN sesuka hatinya IBLIS DAN DAJJAL hingga FIKIRAN manusia itu tadi tidak mampu untuk berfikir yang mana Benar dan yang mana Salah. Seterusnya mengheret JIWA manusia yang LALAI itu tadi mengikut kehendak IBLIS dan DAJJAL untuk tinggal di muka bumi selamanya dan "TIDAK MAHU KEMBALI" [Kafir @ Tolak] KEPADO ALLAH YANG MAHA ESA lalu SESAL selepasnya !!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. merdeka diri dzahir bathin...

      Delete
    2. Siapa itu DAJJAL?DaJjal ada manusia yang mengambil/membenarkan/menyokong/talibarut dalam kejahatan.Dalam ertikata yang sebenarnya adalah segolongan besar manusia yang tidak mahu pada system TUHAN.Mereka berbangga dgn kekayaan/ilmu/harta dunia yang tidak selaras dgn ATURAN/FAHAM/MAHUNYA ALLAH(TUAN SEMESTA ALAM).

      Delete
  35. Dengar cerita ada banyak dana sedang masuk Malaysia skrg ni.Dana Hj Jasman,Dana MNS,Dana gmii ?

    ReplyDelete
  36. akudtgdrpantek @ ADDP19 February 2015 at 22:28

    Tok ADDP :- Kalian tontu tertunggu tunggu atau tertanyo tanyo kenapo Den lamo tidak menulis perihal cherito Grand Master ii, terutamanya pasal KEWANGANNYA, bukan? Pelbagai cherito Den dongar pasal KEWANGAN BOSAR yang masuk ke dalam Sistem Perbankan negara MALAYsia, terutamonya tahun 2015 sekarang ini? Oleh kerana cherito KEWANGAN Hyper Super Mega di bawah kuaso Grand Master (ii) untuk New World Order (ii) itu begitu EKSKLUSIF dan "MAHAL" serta begitu ingin diketahui sesangat oleh golongan DAJJAL Se Dunio itu, dan yang amat pontingnya yolah ianya begitu BAHAYO lagi SENSITIF untuk dicheritokan pado yang bukan "AHLINYA", maka eloklah Den diamkan ajo yo supayo yang tahu itu biarlah yang AHLINYA Jemaah Grand Master (ii) sahaja? Sesungguhnya KEWANGAN Hyper Super Mega Grand Master (ii) itu tiado kono mongono samo sekali dongan Dana Jazman [Dalam Tahanan sejak 2013!??...heheee] dan Dana MNS atau Dana Kamal Asnawi atau penamo penamo lainnya yang bersepah macam SAMPAH di dalam internet!!! Dimaklumkan. Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  37. Zikir 24/7@solat daim

    ReplyDelete
  38. Makluman ADDP :- Semua RAJA dan SULTAN di seluruh negara di Dunia TELAH dan BAKAL mendapat KEWANGAN yang BESAR bersaiz TRILLION setiap mereka ! Bertujuan untuk MEMBANGUNKAN Negara dan Negeri mereka memasing ! Namun begitu KEWANGAN tersebut "DI BAWAH" KAWALAN 1 JEMAAH yang diterajui oleh Grand Master (ii). Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Makin mewah dan makin kayolah sultan-sultan dan raja-raja, anak pinak, kaum kerabat sekalian yang memang dah sedio mewah. Syukur rakyat jelato.

      Delete
    2. 'hujung tanah'..tiap daerah jajahannya..telah diberi benderanya masing2..

      Delete
    3. Tidak berguna dgn harta dunia yang banyak sekalipun,sebesar kuman tidak dapat menolong kamu jika kamu tidak beriman pada sang Messias utusan Tuhan akhir zaman.System BANGSA2 akan dihancurkan oleh TUAN SEMESTA ALAM mengikut sunnatullahNYA.Agama ABU JAHALkamu tidak sedikitpun berguna sebagaimana agama yang dibawa oleh PAULUS.

      Delete
  39. Pesanan ADDP :- Kajilah asal usul kita dari sudut pandang yang sebenarnya. Dari manakah kita datang supaya kita tahu jalan pulang kita kepada Rabb kita ? Yang pastinya semua manusia hadir ke muka bumi ini melalui Lubang Kemaluan Perempuan [Istilah PANTAT pada "pendengaran" orang inggeris dan arab tidak kasar dan tidak salah berbanding kita]. Oleh itu "hormatilah" dan "lebihkanlah" kaum Perempuan dalam perkara duniawi kerana tanpanya maka tiada manfaatlah dunia kaum Lelaki. Malah tanpa adanya Perempuan yang Pertama maka tiadolah Lelaki yang Pertama dan seterusnya Perempuan Lelaki lainnya. Dalam perkara Hakikat dan Syariat siapokah yang dimaksudkan Lelaki dan Perempuan supaya tidak jatuh fitnah ? Buleh kita tanyakan di sini, di antara Perempuan dan Lelaki siapa dulu "sebenarnya [Hakikatnya]" yang diciptakan ZAT Allah ? Atau dengan lain perkataannya antara Ayam dengan Telur Ayam, siapa dulu diciptakan Tuhan ? Adakah yang dicipta mencipta Pencipta atau Pencipta yang mencipta yang dicipta ? Sebab itulah kenapa Kaum Perempuan "diutamakan dan dilebihkan" di dalam Adat Perpatih di Negeri Sembilan kerana mengikut perbuatan Rosul Allah yang melebihkan kaum Perempuan di dalam perkara duniawi. Dahulu yang mengamalkan Adat Perpatih ialah Bendahara @ RAJA. Lalu diamalkan oleh rakyat jelatanya. Sebab itulah kenapa ketika itu jenayah dan gejala sosial di dalam kehidupan masyarakatnya sangat berkurangan berbanding zaman kita sekarang ini. Kerana punca kepada kerosakan masyarakat itu kebiasaannya berpunca daripada masalah yang dihadapi Kaum Perempuan. Dan Adat Perpatih yang diamalkan itu tidak bercanggah pula dengan Adat yang diamalkan oleh Kerajaan Andalusia ketika zaman itu. Sebab itu kenapa Empayer Andalusia tiada masalah untuk menjalinkan hubungan akrab dengan Kerajaan Pagar Ruyong di Sumatera ketika itu. Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  40. Maaf,setahu saya LELAKI PERTAMA tidak perlukan WANITA PERTAMA.kerana wanita pertama itu kan lahir dari lelaki pertama tadi?

    ReplyDelete
    Replies
    1. akudtgdrpantek @ ADDP3 March 2015 at 10:59

      Tok ADDP : Yang engkau maksudkan itu ialah Silibus TADIKA ! Eloklah engkau jangan baca tulisan Tok ADDP, pasal pegangan engkau Silibus TADIKA. Poie main guli jauh jauh. Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
  41. Dengar kaba, gmii akan memunculkan diri bulan dopan serentak dengan masoknya dana ke dalam akaun.

    ReplyDelete
  42. Pesanan ADDP :- Seseorang manusia yang "merasakan" dirinya telah ber-IMAN, dikhuatiri dirinya itu belum ber-IMAN dengan "sebenarnya" [Hakikatnya].

    Jikalau pula seseorang manusia itu "merasakan" dirinya telah ber-ILMU, dikhuatiri dirinya itu belum ber-ILMU dengan "sebenarnya" [Hakikatnya].

    Kerana kedua dua "RASA" tersebut yakni rasa ber-IMAN dan rasa ber-ILMU itu tak lebih hanyalah rasa "PERASAN" manusia itu sahaja ! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Pesanan ADDP :- Seseorang manusia yang "merasakan" dirinya telah ber-IMAN, dikhuatiri dirinya itu belum ber-IMAN dengan "sebenarnya" [Hakikatnya].

      Jikalau pula seseorang manusia itu "merasakan" dirinya telah ber-ILMU, dikhuatiri dirinya itu belum ber-ILMU dengan "sebenarnya" [Hakikatnya].

      Kerana kedua dua "RASA" tersebut yakni rasa ber-IMAN dan rasa ber-ILMU itu tak lebih hanyalah rasa "PERASAN" manusia itu sahaja ! Inilah yang dikatokan - "CAKAP SALAH, TAK CAKAP PUN SALAH !" Habih tu apo, ADDP !? Kihkihkihhh...Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

      Delete
  43. ADDP... salam dari kejauhan....

    ReplyDelete
  44. akudtgdrpantek @ ADDP6 March 2015 at 17:53

    Pesanan Tok ADDP :- Kepada sekelian manusia yang merasakan JIWANYA itu orang MELAYU [@Islam] yang berbahasa MELAYU dan berfikiran MELAYU , sokonglah dan "MARTABATKANLAH" Sistem Raja Raja MELAYU dan Majlis Raja Raja MELAYU kerana itu adalah "ciptaan kita dan milik kita", berbanding dengan lain lain Sistem Pemerintahan yang diamalkan dunia selama ini ! Sesungguhnya Kebangkitan MELAYU @ Islam yang dinanti nantikan dunia selama ini adalah "bermula" di atas Kebangkitannya Sistem Raja Raja MELAYU Berpelembagaan di MALAY-sia bumi yang "Dijanjikan Tuhan" ini ! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. dari sistem inilah..
      the 'one'@d'east@diawan..
      bakal dibangkitkan...

      Delete
  45. akudtgdrpantek @ ADDP12 March 2015 at 01:23

    Pesanan "DONGENG" Tok ADDP :- Agenda TPPA dan GST membuka RUANG dan PELUANG kepada LALUAN MASUK KEWANGAN MEGA Grand Master (ii) ke sini. Ianya sangat "DITAKUTI" oleh Empayer DAJJAL ROTHSCHILD yang telah menguasai Sistem Kewangan dan Ekonomi di sini berabad lamanya !!! Mereka takut kehilangan KUASA KEWANGAN dan EKONOMI mereka di sini yang telah berabad lamanya MENJAJAH Sistem Pemerintahan dan Pentadbiran negara, bilamana Kewangan Mega Grand Master (ii) tersebut disalur masukkan ke sini !!! Justeru itulah kenapa mereka sangat kuat MENENTANG Agenda TPPA dan GST daripada "diaktifkan" di sini melalui suara dan tindakan SEORANG "KEPALA AGEN" [Tali Barut] mereka "ITU" yang begitu disanjung dan dihormati masyarakat serta mendapat sokongan banyak pihak !!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  46. akudtgdrpantek @ ADDP15 March 2015 at 12:16

    Pesanan "DONGENG" Tok ADDP :- Kenapo muka "MAHADIR" PUCAT LESI semacam jer sejak akhir akhir ini, yo !? Lebih lebih lagi nak masuk bulan APRIL 2015 ini !? Adakah dia KESUNTUKAN MASA untuk buat "SESUATU PERKARA MAHA PENTING [Untuk diri dia ???] " sebelum masuk bulan APRIL 2015 ini !??? Kenapa yang dia CEMAS SANGAT bila nak masuk bulan APRIL 2015 ini !??? Apo yang dia TAKUT SANGAT dengan bulan APRIL 2015 ini !??? "APA SEBENARNYA YANG ADA DALAM BULAN APRIL 2015 INI, YA !???"...heheee...Kenapo dia beriya iya dan bersungguh sungguh sangat memburukkan saudara NAJIB sebelum masuk bulan APRIL 2015 ini, malah nampak "macam" MENGUGUT pun ado !??? Adakah perbuatan [provokasi ???] "MAHADIR" sekarang ini sebenarnya untuk MENYELAMATKAN "KEPENTINGAN PERIBADI DIA" dan "DIRI DIA" yang "mungkin" di dalam "HYPER KRITIKAL" yang tidak diketahui umum selamo ini !???? Kahkahkahhhhh !!! "DIA DAH CHECK MATE" !!! Kahkahkahhhhh !!! Kihkihkihhhhhh !!! Ntah lah !!! Aku pun TAK TAHUUUUU !!! Ooooooooo !!! Misteri Mimpi Shakila lah pulak !!! Silalah JAWAB dengan "jujur" semua SOALAN aku di atas itu, yo !!! Sekian dari akudtgdrpantek @ ADDP dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bulan April GST stat kena bayar

      Delete
    2. kaum tanah tua..
      dengan penuh bergaya,
      mengambil alih 'ibu ekonomi' duniyya..

      *lejen beb,he3...

      Delete
    3. akudtgdrpantek @ ADDP17 March 2015 at 10:59

      DONGENG Tok ADDP :- PANDAI !!!...heheee

      Delete
  47. Jangan jadi lawak april fool sudah.

    ReplyDelete
  48. apa kena mengena GST dengan dana mega gmii ni?
    rakyat makin terbeban adela

    ReplyDelete
  49. akudtgdrpantek @ ADDP18 March 2015 at 08:57

    DONGENG Tok ADDP :- Mano ado kono mongono GST dongan Dana GM (ii) ! Cumo GST ini jadi salah satu "ponyobab" yo Dana GM (ii) DITERIMO UNTUK DIGUNO PAKAI di sini ! Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. kenape GST salah satu penyebab? kalau xda GST xboleh ke?

      Delete
    2. baru husha GST..jerung2 kapiq dah menggelupor..tak boley nak wat 'munney game'..nampak tak?...
      sobabnyo..kaum tanah tua je yg boley cuit itu 'game'..

      *juara beb..lejen..hu3...

      Delete
  50. Dana GM (ii) dah masuk mesia ke belum?

    ReplyDelete
    Replies
    1. tiap2 mlm masuk beb..ber'tan' banyaknyer..

      *fuhh..lejen..(",)

      Delete
    2. kala dah masok, bagi le sikit. Kata nak tolong

      Delete
  51. Huntung leee sapa yg dapat merasa dana gmii tu. Nak nak zaman rege barang naik ni. Kalau gmii agihkan dana tu macam najib bagi brim boleh jugak merasa ye dak

    ReplyDelete
  52. apa sebab bank dunia bukak cawangan di malaysia...kenapa kerajaan malaysia benarkan

    ReplyDelete
  53. akudtgdrpantek @ ADDP25 March 2015 at 15:05

    DONGENG Tok ADDP :- Seharusnya rakyat MALAY-sia berbangga bilamano Bank Dunia "SUDI" membuka cawangannya di sini, walaupun banyak negara "meminta" berbuat demikian. Meskipun Ibu Pejabat [HQ] Bank Dunia TIDAK jadi "dipindahkan" di MALAY-sia, namun "pemiliknya" tetap di sini. Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. nak mohon buat pinjaman

      Delete
    2. info

      “Our partnership with Malaysia will boost the World Bank’s ability to remain a source for innovative solutions to help developing countries achieve what Malaysia already has,” said van Trotsenburg during the Putrajaya signing ceremony. “Such knowledge sharing will be a big gain for everyone, and particularly fitting of a nation transitioning to a high-income, developed economy.”

      http://www.worldbank.org/en/news/press-release/2015/01/27/government-of-malaysia-and-wbg-to-open-a-world-bank-group-office-in-kuala-lumpur

      Delete
  54. Fakta itu benar.. Tetapi yg tidak benar ialah; Dien Allah itu "tidak" "kiam" tertegak atau terbangun mahupun "berdiri" melalui duit ringgit kecuali bg kefahaman org-org yg "Buta" tentang sejarah dan perjalanan " Kerajaan Tuhan ". IMAN,HIJRAH,JIHAD barulah ianya bisa FUTUH dan seterusnya "Kemakmuran seluruh Alam itu disebarkan (di dzahirkan) " BISMILLAH" itulah kunci kpd segala kekayaan,kemakmuran dsb-nya.. Jika sesuatu yg kita lakukan tanpa didahului atau didasarkan kpd kalimah ini,semuanya akan menuju kpd kebinasaan dan kenistaan. "Kullun amrin dzibalin,Layubda'u fihim bibismillahirahmanirahim,fahuwa aktoq" -Setiap amalan (bahasa arabnya "amrin" yg bermaksud "perintah" atau perbuatan yg kita perintahkan kpd diri) Jika tidak didasari atau di awali dgn "Berbismillahi rahmani rahim" (yg membawa maksud : Apabila perbuatan yg mahu dilakukan atas nama Allah,harus menetapi CARA,KEHENDAK,FAHAM,ATURAN-NYA si empunya Nama (ismu-ism) tersebut yakni Allah."Semuanya" pasti tertolak. Walaupun berniat baik. Dan.. Jika ditolak oleh Allah,siapa lg yg "berkuasa" bg menghalangnya.. Maka kita ulangi melihat kpd perlaksanaan kita.apakah ia menetapi Bismillah itu tadi.. Jadi dimana penanaman aqidah kpd ummah yg mahu menghijrahkan kehidupan dan peradaban-nya kpd suatu fasa yg baru yg. Juga memerlukan "pengorbanan" hijrah yg bukan sedikit bahkan harus pula menempuhi jihad yg memeritkan sebelum mendapat kurnia Allah yakni DAR US SALAM (Yerusalem) dimana suatu ketika,umat-umat Israel (yg melalui jalan Tuhan) di anugerahi segala kenikmatan ini yg tidak perlu dikumpulkan pun sebelumnya (Dana-dana atau kekayaan). Org-org yg "buta" kpd jalan-nya Tuhan,pasti termakan buah(buah fikiran,percakapan) "khuldi" yg dihamburkan yg nana akan membuatkan mrk ditelanjangkan dan di usir kerana "Iblis" selalu membisikkan yg Indah-indah supaya kamu menjadikan syaitan sbg penghulu di dalam kehidupan mu. Berfikirlah..! Org tidak menyalakan pelita utk diletakkan dibawah gantang,sebaliknya lilin yg dinyalakan harus diletak di kaki dian supaya ia dpt menerangi seluruh ruang.. Yg bulat tidak dtg secara bergolek secara "magik" begitu juga yg pipih.. Semuanya diatas usaha sekelian ummah.. Tidak terhapus sampah dek sebatang lidi mahupun 13 btg jumlahnya melainkan serumpun yg bersatu dinamakan penyapu. Tidak tertegak menara KLCC jika ianya terbaring serta mahu dibangunkan semula oleh sekumpulan kecil manusia.. Apalagi yg dinamakan "Tiang Agama"yg berzilion atau tidak tersebut jumlah kali besarnya.. Melainkan ada suatu "Kuasa" yg menghendakinya "Fayakun" Namun,bukan ini jalan-nya.. Putera ad-dien. Sheikh Al-Fikh waddinul haq.

    Copy and WIN : http://ow.ly/KfYkt

    ReplyDelete
    Replies
    1. akudtgdrpantek @ ADDP26 March 2015 at 00:00

      DONGENG Tok ADDP :- Adakah semua yang kamu katokan di atas itu TELAH kamu lakukan ke atas diri kamu dan seterusnya adakah kamu telah membuktikannya? Atau kamu sekadar "menghafal" kata kata itu lalu kamu menunjuk pandai di depan orang lain, walhal semua apo yang kamu katokan di atas itu, kamu sendiri tidak memahaminya jauh sekali mengerjakannya. Sebenarnya kamu ini budak tadika yang baru dikenalkan dengan huruf ABC. Kerana terlalu teruja dengan silibus ABC itu tadi, kamu terus mahu mengajar pula "Pemilik Kilang" yang mencetak buku silibus ABC tersebut tentang silibus ABC itu, yang mana Pemilik Kilang itu tadi telah pun "tahu" berabad lamanya malah telah pun "menamatkan" proses pembelajaran silibus ABC dengan jayanya. Seterusnya telah pun mendapat hasil dari usaha yang telah pun berabad lamanya dilakukan dan bukannya baru nak mula belajar mengenal huruf ABC seperti kamu. Sebagai seorang pelajar sekolah Tadika yang baru diajar mengenal huruf ABC, sebaiknya kamu hendaklah juga belajar cara cara "beradab" ketika berhubung dengan golongan yang sudah pun "tamat berhurufnya". Sesungguhnya Blog ADDP ini bukanlah tempatnya untuk orang orang biadab yang baru nak mula belajar mengenal huruf ABC seperti kamu. Sekian dan tak lupo...heheee

      Delete
    2. hahahaha kan dah kena...

      Delete
    3. 19:48..mana copy tuh..tak ori daa..kih3

      Delete
  55. Padan muko budak tadika.. hahaha

    ReplyDelete
  56. Duli Yang Maha Mulia Seri Paduka Baginda Yang Dipertuan Agung
    Duli itu bahasa Istana...bermaksud Hamba..
    Hamba Yang Maha Mulia...
    Maha Mulia itu ialah Allah
    Seri Paduka Baginda merujuk kpd yg empunya pemegang nama...sipulan bin sipulan...
    bila dikembalikan Kuasa pemerintahan kpd Sultan...
    huhu...
    Tanggo Battery
    aku Umi...

    ReplyDelete
  57. beta terpaksa mencemar Duli...apa maksudnya ???
    Bila Mana Hamba kpd yg Maha Mulia...terpaksa menggunakan kuasa yg diberi kpdnya oleh yg maha mulia utk membuat keputusan...dan dia sedar...dia tetap hamba...tetapi dgn berat hati...dan terpaksa...dia terpaksa buat keputusan utk berkata kata...huhu
    Tanggo Battery
    Aku Umi

    ReplyDelete
  58. Andainya salah mohon perbetulkan...sbb aku umi...heheee

    ReplyDelete
  59. Tun m makin menjadi jadi ha.... berio boto deh... ado pulak yg mintak dio jd pm balik....

    den layan perati jo....

    ReplyDelete
  60. akudtgdrpantek @ ADDP5 April 2015 at 08:00

    DONGENG Tok ADDP :- Bahang "Ledakan Kewangan" seumpama ledakan nuklear bakal MEMBINASAKAN "golongan anti kebajikan" pado bila bila masa sahaja mulai detik ini. Menariknya ianya di sini. Makanya tidak mustahil "golongan anti kebajikan" kini di dalam KETAKUTAN MELAMPAU hinggakan segala usaha yang dibuat untuk menghalang LEDAKAN itu sudah tiado gunanya lagi. "MEREKA TIADO TOMPEK NAK LARI DARI TOKONO LEDAKAN NUKLEAR KEWANGAN ITU !!!" Lihatlah nanti pado wajah "Bursa Saham MALAYsia khasnya". Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ledakan kewangan tahap letusan 'KARAKATAO'..
      tetapi naungan debunya amatlah dingin pada yg suci murni hatinya..
      bunyinya amat menenangkan bg si telinga jujur yg mendengar..
      gegarannya melapangkan hati sesiapa yg ikhlas bernafas kerana 'DIA' semata..
      natijahnya nanti,ia bakal memakmur bumi@'ancient spaceship' yg super barokah ini...

      Delete
  61. Apa yang dilihat arus semasa sangat berlawanan dengan cito di atas ni. kapal selam, altantuya, lahad datu, mh370©17, sirul, 1MDB, jet peribadi, k.ros, gst dan lagi. Nasi sudah bubur dan kemenangan berpihak kepada...

    ReplyDelete
  62. Bujot, kita tengok siapa yang kena

    ReplyDelete
  63. Tun M memang nak jatuhkan najib ka..makin menjadi2 nampak..ade agenda tersembunyi ke

    ReplyDelete
  64. akudtgdrpantek @ ADDP6 April 2015 at 10:07

    DONGENG Tok ADDP :- "Perjuangan Belum Selesai" Sang Kitty tidak akan pernah selesai selagi dia tidak dapat menguasai "Akaun White Spiritual Boy" di sini yang telah diusahakannya puluhan tahun hingga kini tanpa berputus asa. Demi untuk MEMPERTAHANKAN Sistem Pemerintahan "Anti Kebajikan" Sang DAJJAL pemimpinnya [Imamnya] itu. Malangnya, usaha Sang Dajjal bersama Agennya itu untuk menguasai Akaun tersebut sudah tidak lagi berguna. Pendek kata, SIA SIA sahaja usaha itu kini. Lancang Kuning akan berlayar ke laut dalam pada bila bila masa dari sekarang ? Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. hmmm tapi kasihan pada mereka yg x berdosa...

      Delete
    2. Sang Kitty = Mahathir Kutty ???

      Delete
  65. "Lancang kuning akan belayar ke lautan dalam"?...Raja Sulu?

    ReplyDelete
  66. akudtgdrpantek @ ADDP6 April 2015 at 18:14

    DONGENG Tok ADDP :- TUJUAN sebenar "M. Kutty" membuat dan menyebarkan "FITNAH dan KEZALIMAN" ke atas diri "Saudara N" ialah kerana mahu "MENGHALANG" kemasukan satu DANA MEGA ke dalam Sistem Perbankan negara. Kemasukan DANA MEGA itu bertujuan untuk mewujudkan satu "Sistem KEBAJIKAN" untuk sekelian umat manusia di negara ini terutamanya bagi 8 golongan [Asnaf] manusia itu. Ada pihak memanggilnya sebagai "DANA N". Namun begitu bukanlah bermakna DANA MEGA tersebut milik Saudara N. BUKAN SAMA SEKALI !!!! Saudara N hanya "membuka pintu laluan" untuk kemasukan DANA MEGA KEBAJIKAN itu sahaja. Perkara itulah yang menjadi sebab kenapa M. Kutty sangat marah, benci dan DENDAM hingga kini kepada beliau. Tetapi DANA MEGA itu pemiliknya ialah GRAND MASTER (ii) @ White Spiritual Boy yang telah diceritakan oleh Tok ADDP. Lihat kembali artikal artikal yang telah ditulis oleh Tok ADDP tentang Grand Master (ii) hanya di dalam Blog Madah Seloka ADDP ini sahaja. Untuk makluman semua sesungguhnya M. Kutty itu TIDAK menyokong kepada "Sistem Pro Kebajikan". Sebaliknya M. Kutty itu ialah salah seorang dari ahli kumpulan Sang DAJJAL se dunia yang menyokong kepada Sistem ANTI KEBAJIKAN selama ini !!!! Untuk pengetahuan semua, sesungguhnya susuk tubuh Grand Master (ii) @ White Spiritual Boy itu BUKANLAH diri Kamal Ashnawi, BUKAN diri Mat Nor Sulaiman [MNS], BUKAN diri Hj Jasman, BUKAN diri Dr Mahathir, BUKAN diri Ku Chik, BUKAN diri Tuanku Abdullah @ Mr A, BUKAN diri Ahmad Abdul Kadir Iskandar Dzulkarnain @ Amirul Mukminin Syeikh, dan juga BUKAN diri diri yang MENGAKU NGAKU sebagai Grand Master (ii) @ WSB yang bersepah macam SAMPAH di dalam mana mana saluran media dunia hingga kini !!! Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
    Replies
    1. Huisssh mereka2 ni. Tak malu ke nak ngaku-ngaku. Bukalah mata hati dan tutuplah pintu nafsu. Nafsu nafsi ni semuanya hijab. Bak kata tok ADDP matikan diri dari semua hijab.

      Delete
    2. tapi pengikut M ramai..lagi2 sejak die tulis blog pasal N aritu..makin ramai la yg anti N hahaha

      Delete
  67. Dana Warisan.......................................
    zaman berzaman teguh ikatan..
    sempurna 'insan' itu harapan..

    ReplyDelete
  68. ada kene mengena dengan kemalangan helikopter x? mane la tau kan..

    ReplyDelete
  69. akudtgdrpantek @ ADDP7 April 2015 at 11:38

    DONGENG Tok ADDP :- Saudara Najib telah melaksanakan tugasannya sebagai Perdana Menteri dengan cukup baik sekali. Amanah yang diberi oleh Majlis Raja Raja MELAYU kepada beliau telah dilaksanakannya dengan sebaik mungkin. Sokongan dan penghormatan beliau terhadap Sistem Pemerintahan Raja Raja MELAYU sangat menguntungkan rakyat jelata terutamanya orang MELAYU selepas ini. Kerjasama erat beliau dengan Majlis Raja Raja MELAYU merupakan pemangkin kepada Kebangkitan MELAYU @ Islam Akhir Zaman yang dinantikan Dunia selama ini. Itu merupakan suatu JASA yang sangat besar di sisi ALLAH yang maha ESA kerana Saudara Najib telah terpilih di antara para hambaNYA untuk bersama sama di dalam "JemaahNYA" bagi Kebangkitan Islam @ MELAYU Akhir Zaman ini !!! Mungkin kerana beliau berdarah Di Raja MELAYU BUGIS sama seperti Grand Master (ii) @ WSB malah bersaudara ke dua mereka itu maka kerjasama itu kelihatan mudah dan "TELAH SELESAI" dengan sempurnanya kini. Tidak seperti ketika mahathir sebagai perdana menteri dahulu. Berbeza dengan Saudara Najib yang berdarah daging Di Raja MELAYU BUGIS itu, mahathir seperti yang diketahui umum hanyalah berdarah daging Darah Keturunan "K" @ India [D.K.K] dari bapa kandungnya. Oleh itu tidak mustahil kalau dilihat mahathir sangat kurang usahanya untuk MEMERTABATKAN kembali Sistem Pemerintahan Raja Raja MELAYU dan Bahasa MELAYU ketika beliau memegang KUASA sebagai Perdana Menteri dahulu, mungkin kerana dia BUKAN berdarah "MELAYU ASLI" seperti mana Saudara Najib. Tetapi berbeza sekali dengan perangai dan sikap Saudara Najib, yang dilihat begitu bersungguh sungguh mahu memertabatkan semula Sistem Pemerintahan Raja Raja MELAYU dan Bahasa MELAYU di pentas Dunia. Sesungguhnya di dalam menjayakan sesuatu kebangkitan agama itu, ianya tidak memerlukan jumlah jemaah yang ramai. Sejarah telah membuktikannya dahulu. [Sila lihat kembali Artikal Artikal lalu yang telah ditulis oleh Tok ADDP hanya di dalam Blog Madah Seloka ADDP beliau ini.] Segala saluran Undang Undang Dunia [PBB] yang sedia ada di dalam Sistem Pentadbiran KeRAJAan Dunia telah diguna pakai sebaik mungkin bagi menjayakan Kebangkitan Islam @ MELAYU Akhir Zaman kali ini. Dan ianya TELAH BERJAYA !!! Lihatlah perubahan Sistem Pentadbiran Negara dan Dunia di sekeliling kita hari ini. Bagaimana KEWANGAN yang dibawa masuk ke dalam Sistem Perbankan Negara dan Dunia telah diguna pakai bagi "mewujudkan dan menghidupkan" Sistem KEBAJIKAN Negara dan Dunia di bawah KUASA dan PANJI PANJI Majlis Raja Raja MELAYU. Untuk Dunia, lihatlah kepada penubuhan Bank Pelaburan Infrastruktur Asia [AIIB] itu yang kini begitu mendapat sambutan hangat di kalangan negara negara Asia juga bukan Asia, termasuklah negara Israel, Italy, German, UK, China, Rusia, MALAYsia dan Peranchis. Ketahuilah oleh mu Dunia, sesungguhnya Kebangkitan Islam @ MELAYU Akhir Zaman itu "dibangkitkan" oleh Majlis Raja Raja MELAYU yang berkeahlian "9 RAJA" itu yang DISOKONG dan DIDOKONG dalam pelbagai bentuk "terutamanya" KEWANGAN dari mula hingga akhir oleh "ALLAH" dan para KEKASIHNYA itu !!! Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  70. Baru2 ini PBB pernah keluar arahan penabalan 'seseorang'?

    ReplyDelete
    Replies
    1. boleh bg link dr sumber mana yg tuan ketahui?

      Delete
  71. akudtgdrpantek @ ADDP8 April 2015 at 14:37

    DONGENG Tok ADDP :- Sesiapa yang berminat mahu bersama sama di dalam "Kelab Sahabat Tok ADDP" , sila balas - YA -

    ReplyDelete
  72. Apa maksudnya ni ?

    http://keluargabanitamim.blogspot.com/2014/07/malaysia-bakal-memilikki-bank.html

    ReplyDelete
  73. Ya

    72wrwab@gmail.com

    ReplyDelete
  74. akudtgdrpantek @ ADDP10 April 2015 at 15:27

    DONGENG Tok ADDP :- KALAU betul MAHATHIR dikatakan sebagai pejuang dan pembela Agama Islam, kenapa dia TIDAK MEMERTABATKAN Sistem Pemerintahan RAJA2 Dunia KHASNYA "Majlis RAJA2 MELAYU MALAYsia" !??? Bukankah itu adalah Sistem Pemerintahan Dunia yang "DIWAHYUKAN ALLAH" selain daripada Sistem Pemerintahan Khalifah dan Kenabian !??? Dan bukankah Agama Islam itu BANGKIT [kali ini] melalui Sistem Pemerintahan Raja Raja KHASNYA Majlis Raja Raja MELAYU MALAYsia selain daripada Sistem Kenabian dan Sistem Khalifah dan BUKANNYA melalui Sistem Pemerintahan Demokrasi ??? Kalau betul MAHATHIR seorang pejuang dan pembela Agama Islam, kenapa dia MEMPERTAHANKAN dan MEMBELA Sistem Pemerintahan Demokrasi yang BUKAN datang dari WAHYU ALLAH tetapi datang dari PEMIKIRAN JAHAT IBLIS dan DAJJAL itu !??? Kalau betul MAHATHIR seorang pejuang dan pembela Bangsa @ Orang MELAYU, kenapa dia TIDAK MEMPERKASAKAN dan MEMERTABATKAN Institusi dan Majlis RAJA2 MELAYU MALAYsia dan BAHASA MELAYU !??? Bukankah ke duanya itu adalah "TUNJANG dan POKOK" kepada KEDAULATAN Bangsa MELAYU itu sendiri !??? Ini "SOALAN AKU" kepada kamu wahai MAHATHIR, sila JAWAB persoalan dari SUARA RAKYAT YANG "SEBENAR BENAR RAKYAT INI. "Bukannya "MENCETUSKAN KATA" lalu mengatakan ianya datang dari suara rakyat ramai dan bukannya diri sendiri yang mencetuskannya tadi." Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  75. Setelah sekian lama ku lihat coretan dan pandangan kalian rebahnya arus dibawah bumi melata sang melayu peradaban kian luntur dipenghujung ini.ingin ku katakan peringatan Allah swt selalu dewasa ini diberikan.insaflah wahai kalian patuh dgn undang undang Allah swt.

    ReplyDelete
  76. salam tok, bagi le artikel baru.

    ReplyDelete
  77. Apa yang pasti Najib sudah kena check mate dengan Mahathir. Mahathir telah berjaya memenangkan rakyat. Sedangkan Najib diam seribu. Jika dah terpalit dengan kesilapan mmg susah nak perbetulkan kembali..

    ReplyDelete
    Replies
    1. kaedah para ahli..
      betol atau salah..
      terbaiknya berdiam diri..
      sekadar kiasan..diulangi KIASAN..
      andai kata anjing itu menyalak..
      apakah anjing itu dipihak yg benar?
      bilamana pula di naga berdiam diri..apakah situasi si naga itu dipihak yg silap?..

      Delete
  78. akudtgdrpantek @ ADDP10 April 2015 at 20:24

    DONGENG Tok ADDP :- Sesiapa yang berminat mahu bersama sama di dalam "Kelab DONGENG Para Pembantu Tok ADDP", sila perkenalkan diri anda di alamat Email : akunakbalikcepat@gmail.com

    ReplyDelete
  79. DONGENG Tok ADDP :- Sesiapa yang berminat mahu bersama sama di dalam
    "Kelab Sahabat Tok ADDP" , sila balas - YA -

    ?????

    ReplyDelete
  80. Ada 2 jenis kelab ke?

    ReplyDelete
  81. Lahirnya para nabi dan rasul sebagai utusanNya.lahirnya para ulamak meneruskan perjalan nabi dan rasul untuk memberi peringatan drp Allah melalui kalam wahyu sebagai panduan kpd hambaNya.lahirnya hambaNya beriman dan beribadat kpdNya.hambaNya perlu tahu apakah tujuan hidup anda di muka bumi?kemanakah akan anda pergi?tujuannya jelas semua manusia akan mati dan menemui Tuhannya.apakah persedian anda ke sana?

    ReplyDelete
  82. akudtgdrpantek @ ADDP11 April 2015 at 17:57

    DONGENG Tok ADDP :- "Kelab Sahabat ADDP" adalah NAMA LAMA. Manakala "Kelab Dongeng Pembantu ADDP" adalah NAMA BARU Kelab DONGENG selepas ini. Dimaklumkan. Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  83. akudtgdrpantek @ ADDP11 April 2015 at 18:02

    DONGENG Tok ADDP :- Sesiapa yang berminat mahu bersama sama di dalam "Kelab DONGENG Para Pembantu Tok ADDP", sila sertakan nama dan No Telefon anda di alamat Email : akunakbalikcepat@gmail.com

    ReplyDelete
  84. Perkataan/nama jika disimpulkan dgn baik maka kuatlah kuasa lilitannya tetapi jika simpulannya terlalu ketat, belum digunapun sudah putus.

    #takjadilah

    ReplyDelete
  85. sila dedahkan siapa Gm... tiba masanya utk rakyat dan dunia org islam pasti akan menjaga anda.apa takut org kaya..dimna pon mati ,demi islam allahuakbar..meh cakap kt aku

    ReplyDelete
  86. akudtgdrpantek @ ADDP31 May 2015 at 18:41

    DONGENG Tok ADDP : I'Allah, bilo digerakkannya untuk Tok umumkan nama Grand Master (ii), New World Order (ii) seterusnya MENGESAHKAN nama serta wajah Beliau, maka ketahuanlah semuanya nanti di seluruh DUNIA yang mengikuti tulisan Tok selamo ini ! Lebih lebih lagi mereka yang Tok sudah anggap mereka sebagai SAHABAT Tok di dalam DIAM atas sebab JASA JASA BESAR mereka kepado Tok sekeluarga selama ini ! Sekian dan tak lupo...heheee

    ReplyDelete
  87. muhditulahrajamegat

    ReplyDelete
  88. muhditulahrajamegat

    baguss tok.. bila rezki Allah tak tertahan >) buat secepat bole kita kayakan org islam mlayu

    ReplyDelete
  89. Ilhammalam @ sahabat addp. Ya.

    ReplyDelete

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...

The Market Oracle